درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۳۱۳۱۷۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۷ : ۱۰ دیدگاه: ۰

روزنامه کویتی در آستانه مذاکرات وین؛

ایران بر حفظ مواضع هسته ای و روابط حسنه با همسایگانش تأکید دارد

ایران بر حفظ مواضع هسته ای و روابط حسنه با همسایگانش تأکید دارد منابع دیپلماتیک در آستانه مذاکرات هسته ای وین، بر اصرار ایران بر مواضع هسته ای خود و تمایل به داشتن روابط حسنه با همسایگانش اشاره کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از پایگاه اینترنتی روزنامه الرأی کویت، چند روز مانده به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در وین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران، در چارچوب تلاش‌های تهران برای اثبات تمایل به روابط حسنه با همسایگان خود در منطقه، با مقامات کویتی دیدار و رایزنی خواهد کرد.

این روزنامه کویتی در مطلبی با اشاره به سفر دوره‌ای معاون وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای اروپایی و منطقه‌ای افزود: باقری که روز گذشته به کویت سفر کرده است، امروز با مقامات این کشور دیدار و رایزنی می‌کند. منابع دیپلماتیک معتقدند سفر باقری به کویت، واکنش‌ها و تأثیراتی را بر موضع کشورهای حاشیه خلیج فارس در قبال مذاکرات هسته‌ای به همراه خواهد داشت؛ موضعی که «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس چند روز پیش در آن بر ضرورت مشارکت اعضای این شورا در مذاکرات هسته‌ای با ایران و اینکه این مذاکرات باید پرونده موشک‌های بالستیک و (ادعای) فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه را شامل شود، تأکید کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: با وجود تأکید ایران بر ایجاد نشدن هیچ گونه تغییر در مواضع این کشور برای حضور کشورهای جدید در مذاکرات هسته‌ای، منابع دیپلماتیک گزارش دادند ایران خواهان اطمینان بخشی به کشورهای همسایه خود درباره دو موضوع است: نخست اینکه مذاکرات هسته‌ای شامل پرونده‌های منطقه‌ای نخواهد بود و دوم، دولت جدید ایران دست همکاری به سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس دراز کرده و خواهان روابط حسنه با آنها بر اساس پایبندی به اصل حسن همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک است.

این منابع افزودند: باقری در چارچوب یک سفر دوره‌ای و پس از بازدید هفته گذشته از چند کشور اروپایی، روز گذشته به امارات سفر و با «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی دیدار و رایزنی کرد.

قرار است باقری کنی مذاکرات هسته‌ای روز دوشنبه آینده با سایر طرف‌های حاضر در این توافق را در وین سرپرستی کند. این مذاکرات نخستین دور مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/31317کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب