درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی/آذربايجان غربي/ایران شناسه: ۳۰۶۰۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰ : ۰۶ بازدید: ۲۰۶دیدگاه: ۰

آیا مشکل مرغ در چند روز آینده برطرف می‌شود؟

کمبود مرغ در بازار با وجود مازاد مصرف تولید

کمبود مرغ در بازار با وجود مازاد مصرف تولید مردم استان آذربایجان‌ غربی باز هم گرفتار بی‌تدبیری مسئولان در مسئله تهیه مرغ شده‌اند و با وجود اینکه در جوجه‌ریزی مشکلی وجود ندارد اما نحوه عرضه آن سبب آشفتگی در بازار شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، در حالی که به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی روزانه به طور متوسط در در این استان 210 تن گوشت مرغ تولید می‌شود که این مقدار تولید، مازاد مصرف مردم استان است اما با این حال مردم برای تهیه مرغ دچار مشکل شده‌اند.

همچنین اکبر کرامتی اظهار تاسف کرده که هیچ نظارتی از سوی مسئولان مربوطه بر نحوه عرضه گوشت مرغ در سطح شهر وجود ندارد.

از سوی دیگر با وجود اینکه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی عنوان کرده که در راستای تنظیم بازار گوشت مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت این کالا، بازرسان این سازمان در سطح کشتارگاه‌های استان به صورت مستمر و شبانه‌روزی حضور داشته و بر کشتار و توزیع سهمیه مرغ استان نظارت دارند؛ اما این اقدامات تاکنون چندان مثمرثمر نبوده و علاوه بر افزایش قیمت مرغ، مردم با کمبود آن در بازار مواجه شدند.

«الهام» یکی از شهروندان ارومیه‌ای در مورد وضعیت مرغ در شهر اظهار داشت: از یک هفته گذشته برای خرید مرغ به بازار می‌روم اما نتوانسته‌ام پیدا کنم چون فروشنده ابراز می‌کند که مرغ درسته وجود ندارد و تنها ران و سینه مرغ وجود دارد.

وی افزود: پدرم نیز برای خرید مرغ مراجعه کرده اما او هم نتوانسته بود مرغی خریداری کند و حتی یکی از همکاران که در صف یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایستاده بود، در نهایت توانست دو مرغ سهمیه خریداری کند.

«شیرین» هم تصریح کرد: من، هم در شهر ارومیه و هم سلماس دنبال خرید مرغ بودم اما با قیمت 37 هزار تومان قطعه‌بندی شده بود.

 

یک هفته به دنبال خرید مرغ در بازار بودم

«زیبا» از دیگر شهروندان ارومیه‌ای گفت: من از یک هفته گذشته هر بار که برای خرید مرغ به فروشگاه مراجعه کرده‌ام هر بار شنیدم که همین الان تمام شده و همچنین عنوان می‌کنند که مرغ کمی با نرخ دولتی به بازار می‌آید و بسیار سریع هم تمام می‌شود و همچنین پدرم هم یک بار کیلویی 30 هزار تومان موفق به خرید شد.

«سهند» از دیگر شهروندان ارومیه‌ای با گلایه از اینکه قیمت مرغ حتی به 80 هزار تومان رسیده بود بیان کرد: برای خرید یک مرغ، یک روز تمام در شهر جستجو کردم که در نهایت توانستم در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن را پیدا کنم.

«نسیم» هم گفت: عصر امروز مسیر فردوسی تا ولی‌عصر(عج) را برای خرید مرغ طی کردم اما متاسفانه مرغی پیدا نکردیم و در واقع از اول تیر ماه نیز به همین منوال بوده و چون صف خرید مرغ طولانی شده بود موفق به خرید نشدیم.

«میثم» نیز تصریح کرد: یک هفته دنبال خرید مرغ بودم اما پیدا نکردم اما در نهایت موفق شدم از خیابان عطایی کیلویی 32 تومن خریداری کنم.

 

متخلفان اوضاع آشفته مرغ به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

در این راستا سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌ غربی با اشاره به برگزاری یازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: در این جلسه به منظور معیشت مردم، به موضوع ترک فعل مسئولان و کارکنان ذیربط در بحث نحوه نظارت بر تخصیص نهاده‌های مرغی، جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها، تحویل مرغ گرم به کشتارگاه‌ها و نیز نحوه توزیع مرغ به فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها اشاره شد.

سجاد ده‌ده‌جانی تاکید کرد: در صورت احراز قصور از سوی هر یک از مسئولان مربوطه نسبت به معرفی متخلفان به مراجع تخلفاتی و قضایی اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر است که بازرسی کل استان نسبت به بازدید میدانی از توزیع کنندگان مرغ در سطح استان اقدام کند.

سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی با اشاره به دلایل کمبود مرغ در بازار گفت: اهمال و تفریط مسئولان ذی‌ربط در نظارت بر فرآیند پرورش مرغ از مرحله جوجه‌ریزی تا توزیع آن در سطح بازار سبب کمبود مرغ شده و تا چند روز آینده این مشکل حل می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/3060کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب