درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۳۰۰۵۱۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۳۶ : ۱۴ بازدید: ۲۷۸۲دیدگاه: ۰

عراق دوران حساسی را سپری می کند

عراق دوران حساسی را سپری می کند اوضاع عراق از پس از برگزاری انتخابات سراسری در این کشور مطلوب نمی‌باشد. این اوضاع نامساعد اخیر را باید به حساب مدیریت ضعیف دولت مصطفي الكاظمي گذاشت که تسلط بر وضعیت داخلی عراق نداشته است و نگرانی‌هایی را در جامعه عراق و در میان برخی احزاب سیاسی آن کشور به وجود آورده که باعث اعتراضات مدنی گشته است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اوضاع عراق از پس از برگزاری انتخابات سراسری در این کشور مطلوب نمی‌باشد. این اوضاع نامساعد اخیر را باید به حساب مدیریت ضعیف دولت مصطفي الكاظمي گذاشت که تسلط بر وضعیت داخلی عراق نداشته است و  نگرانی‌هایی را در جامعه عراق و در میان برخی احزاب سیاسی آن کشور به وجود آورده که باعث اعتراضات مدنی گشته است.

با توجه به بررسی‌های کارشناسانه صورت گرفته می­توان دریافت وضعیت پرتنش امروز عراق حاصل سوءمدیریت دولت مصطفي الكاظمي در موضوع انتخابات و پاره‌ای دیگر از مسائل داخلی و بین‌المللی است که ایشان قادر به مهار آن‌ها نبوده و نتوانسته است پاسخگوی اعتراضات مدنی مردم عراق باشد و با کارآمدی، اتفاقات اخیر را مدیریت کند و در اموراجرایی به توفیقی دست یابد و کارنامه درخشانی از خود عیان سازد.   

عراق امروز با مدیریت الكاظمي نه تنها با رفاه و خدمات اجتماعی فاصله بسیار دارد بلکه با حجم  گسترده‌ای از مشکلات اقتصادی هم مواجه است که فشار آن بر دوش مردم عراق سنگینی می‌کند و آنان را مستأصل، پریشان و افسرده نموده است.

به جرأت باید بیان داشت که آن چه امروز در عراق می‌گذرد از حرف و حدیث پیرامون برگزاری انتخابات آن کشور گرفته تا ادعای اخیر ترور مصطفی الکاظمی؛ بازی پیچیده از سوی آمریکا است و تا این جرثومه فساد در عراق وجود دارد و تا دولت عراق، این کشور متجاوزِ ظالمِ تروریست پرور را از خاکش اخراج نکند و تا با او سازش و مماشات می‌نماید عراق روی آرامش را به خود نخواهد دید. قطعا عراق وقتی به ثبات و امنیت خواهد رسید که آمریکا را از خاک خود اخراج کند و این مهم با دولت ضعیف و سازشکار الکاظمی هرگز محقق نخواهد شد و لذا عراق از پس از سقوط صدام تا به امروز زیر ذره بین بوده و در مقاطع حساس چون همین انتخابات پر حرف و حدیث و ترور شبهه انگیز مصطفی الکاظمی مورد توجه و کانون محافل سیاسی جهان قرار داشته و دارد.

عراق باید خودش را دریابد. این عراق آبستن حوادثی است که نمی‌توان از کنار آن که در همسایگی ما قرار دارد به سادگی عبور کرد، در صورتی که برای اوضاع نامطلوب عراق چاره‌ای اندیشیده نشود به طور قطع و یقین گروه‌های سیاسی افراطی خائن و مغرض با حمایت بی چون و چرای آمریکا و متحدانش به خصوص صیهونیسم جهانی به طمع افتاده تا وحدت و یکپارچگی عراق را نشانه روند و امنیت و صلح و ثبات منطقه را خدشه دار سازند. اگر این اتفاق رقم زده شود روز جشن آمریکا و صیهونیسم خواهد بود و برای آن که این مهم اتفاق نیافتد و رخ ندهد، عراقی‌های دلسوز باید کمربندهای همت را محکم کرده و عزم خویش را جزم نمایند تا خواست دشمنانشان به وقوع نپیوندد.

عراق قادر است این بازی پیچیده خطرناک استکبار وصیهونیزم بین‌المللی را که سال ها برای پیاده کردنش فکر و وقت و پول صرف کرده‌اند با درایت و برنامه ریزی دقیق، خنثی نمایند و از این آزمون بسیار مهم سربلند خارج شوند. عراق می‌تواند با تکیه برحشد الشعبی، این نیروهای مردمی دلسوزِ مبارزِ محورِ مقاومت بر هر مشکلی غالب شوند و دندان طمع دشمنان را از دهانشان کشیده و یا خرد نمایند تا «تجزیه عراق» که از ابتدای اشغال این کشور، هدف مبنایی ایالات‌متحده آمریکا در منطقه بوده است تحقق نیابد و در حد همان خواب و رؤیا و آرزو برای این قلدر غداره کش جهانی آشوبگر باقی بماند.

دکتر اسدالله افشار

 

عراق دوران حساسی را سپری می‌کند و باید امیدوار بود درآینده نزدیک شاهد تغییر و تحولات مهم و ساختارشکنانه در سیاست داخلی و بین المللی عراق باشیم. رشد و پیشرفت عراق در سایه این دگرگونی‌ها رقم زده خواهد شد و عراقِ با قدرت و دارای اقتدار برای گذر از این پیچ تاریخی باید استکبار غرب و متحدانش را با اراده وصف ناپذیر زیرپایش لگدمال کرده تا شهد شیرین حاصل از مبارزه و مقاومت را که پیروزی است تا عمق جانش چشیده و درک نماید. ثبات و صلح و امنیت با بها بدست می آید و باید عراق این بهای سنگین را برای عراقی سرافراز و سربلند در پیشگاه تاریخ پرداخت و هزینه نماید.  

دکتر اسدالله افشار
اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/30051کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب