درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۳۰۰۱۴۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۴ : ۱۰ بازدید: ۳۸۰دیدگاه: ۰

سفره رنگینی که وزارت نفت برای روزنامه‌های اصلاح‌طلب پهن کرده است

به نام اصولگرایان، به کام اصلاح‌طلبان!

به نام اصولگرایان، به کام اصلاح‌طلبان! علیرغم تغییر دولت از اصلاح‌طلبی به اصولگرایی، متأسفانه همچنان توزیع ناعادلانه آگهی‌ها در روابط عمومی وزارت نفت به سمت روزنامه‌های اصلاح‌طلب گرایش و سنگینی دارد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، بررسی‌های آماری و استخراج داده‌ها از سایت جامع رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی * حکایت از آن دارد که علیرغم تغییر دولت از اصلاح‌طلبی به اصولگرایی، متأسفانه همچنان توزیع ناعادلانه آگهی‌ها در روابط عمومی وزارت نفت به سمت روزنامه‌های اصلاح‌طلب گرایش و سنگینی دارد.
بر اساس این آمار در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه که دولت اصلاح‌طلب و غربگرای حسن روحانی بر سر کار بود روزنامه‌های اصلاح‌طلب شامل شرق، آفتاب یزد، آرمان ملی، سازندگی، اعتدال، ابتکار، اعتماد، نوآوران، روزان، کارون، بهار و مردم‌سالاری 955 مورد آگهی دریافت کرده‌اند در حالی که سهم روزنامه‌های وابسته به جبهه اصول‌گرایان شامل؛ کیهان، وطن امروز، رسالت، جوان، سیاست روز و قدس تنها 178 مورد بوده است. صدرنشین جدول آگهی‌های دریافتی در میان روزنامه‌های اصلاح‌طلب به ترتیب آفتاب یزد، اعتماد، شرق و مردم‌سالاری با 133، 125، 111و 107 مورد بوده است در حالی که روزنامه‌های اصولگرای قدس، رسالت و سیاست روز که صدرنشین جدول بوده‌اند به ترتیب 77، 59 و 42 مورد دریافتی داشته‌اند.
در جبهه اصلاح‌طلبان همه روزنامه‌ها سهمیه گرفته‌اند و کم‌ترین آن‌ها روزنامه‌های اعتدال با31 و بهار با 44 مورد بوده اما در میان روزنامه‌های اصول‌گرا روزنامه‌های کیهان، جوان و وطن امروز هیچگونه سهمیه‌ای نداشته‌اند.
در مقطع زمانی دوم یعنی ابتدای شهریور تا تاریخ 23 آبان و زمانی که دولت اصول‌گرا بر سر کار آمده و انتظار می‌رفت این بار سهم اصول‌گرایان پس از 8 سال عدم انتفاع از سفره وزارت نفت رنگین شود متأسفانه باز هم این اصلاح‌طلبان بودند که از بی‌خیالی و بی‌تفاوتی روابط عمومی وزارت نفت در تغییر استراتژی و راهبرد، سود اصلی را بردند و با دریافت 612 مورد آگهی در برابر 162 مورد، روزنامه‌های اصولگرا را پشت سر نهادند و از منافع مالی دولت اصولگرا بهره‌مند شدند تا جریان اصلاح‌طلب با عواید مالی دریافتی از دولت اصولگرا علیه خودش جریان‌سازی و حاشیه‌پروری نماید.
در مقطع دوم، روزنامه‌های آرمان ملی با 90، سازندگی با 80 ، شرق با 71 و اعتماد با 68 مورد بیش‌ترین سهمیه را و روزنامه‌های بهار با 23 و مردم سالاری با 27 مورد کم‌ترین آگهی را گرفته‌اند. در جناح مقابل یعنی اصولگرایان، روزنامه‌های قدس، رسالت و سیاست روز با 75، 53 و 22 مورد بیش‌ترین و روزنامه‌های وطن امروز و جوان با صفر دریافتی در رنکینگ جدول مقایسه‌ای ما قرار دارند.
با استناد به این آمار قانونی، از مدیرکل جدید روابط عمومی وزارت نفت که خود از جوانان فرهیخته و مسلط در حوزه رسانه است انتظار می‌رود ضمن تغییر تیم و سیاست‌های حاکم بر امور آگهی‌های آن روابط عمومی، نسبت به رعایت مساوات خصوصاً با این تذکر که طی 8 سال مسئولیت دولت اصلاح‌طلب روحانی تمامی روزنامه‌های اصولگرایی به حاشیه رانده شده و هیچگاه از سفره وزارت نفت ارتزاق نکردند را در رأس امور قرار دهد.

* منبع:
https://e-rasaneh.ir/public_ads_report.aspx

 

حسن حاجی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/30014کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب