درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۲۶۰۷۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸ : ۰۸ بازدید: ۲۳۶دیدگاه: ۰

رمز ارزها بهانه‌ای برای بی‌تدبیری مسئولان انرژی

دولت فقط نیمی از تکلیف برنامه ششم درباره برق را محقق کرد

دولت فقط نیمی از تکلیف برنامه ششم درباره برق را محقق کرد نماینده میانه در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه رمزارزها بهانه‌ای برای بی تدبیری مسئولان انرژی شده است، گفت: دولت تنها نیمی از تکالیف برنامه ششم توسعه درباره برق حرارتی را محقق کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم اظهار داشت: قطعی مکرر برق و خاموشی های گسترده، زندگی  و کسب و کار مردم و بخش تولید را به طور جدی مختل کرده است.

وی افزود: مردم نباید تاوان بی برنامگی و تکالیف انجام نشده دولت را بپردازند. توجیه خاموشی های مکرر با موضوع مزارع استخراج رمز ارزها،‌ قانع کننده نمی باشد.

 

وزارت نیرو باید پاسخ قانع کننده‌ای به مردم بدهد

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزارت نیرو باید توضیح دهد مزارع آشکار و پنهان استخراج بیت کوین دقیقا چند درصد خاموشی ها را موجب می شوند.

حسینی ادامه داد: طبق برخی برآوردها، ظاهراً ۱۰ درصد مشکلات ، ناشی از رمزارزهاست اما ظاهراً رمزارزها بهانه‌ای برای توجیه خاموشی‌های اخیر و پوششی برای بی تدبیری و ضعف مدیریت مسئولان ذیربط شده است.

وی عنوان کرد: به هر صورت  اگر طبق گفته مسئولان ،مسئله رمزارزها ، عامل اصلی معضل خاموشیها باشد، باز هم این دولت است که باید این مسئله را پیگیری و کنترل کند.

منتخب مجلس یازدهم بیان داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه ،دولت موظف به نصب 25 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و 5 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است در حالی که در زمینه برق حرارتی کمتر از نیمی از تکلیف برنامه ششم توسعه، تحقق یافته و کل ظرفیت تولید برق تجدید پذیر کشور از 900 مگاوات فراتر نمی‌رود.

حسینی با بیان اینکه مردم از تطبیق نداشتن زمان‌بندی خاموشی با جداول احتمالی خاموشی ناراحتند، تصریح کرد: در شرایطی که در جداول خاموشی خبر از بازه زمانی قطعی برق 2 ساعته است، روز گذشته در بسیاری از مناطق کشور شاهد خاموشی تا 6 ساعت نیز بوده‌ایم.

وی در پایان تأکید کرد: این غیرقابل قبول است که از نظر ظرفیت صنعت برق نصب شده، در غرب آسیا رتبه اول و در دنیا رتبه 14 را داشته باشیم اما در مقام عمل، شاهد این همه معضل در تامین برق باشیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/2607کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب