درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۲۵۷۹۶۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳ : ۰۷ بازدید: ۱۷۳دیدگاه: ۰

دستیار وزیر خارجه:‌

توافق ملی برای دولتی فراگیر، صلح و ثبات را در افغانستان مستقر می‌کند

توافق ملی برای دولتی فراگیر، صلح و ثبات را در افغانستان مستقر می‌کند دستیار وزیر امور خارجه با اشاره به طرح‌های متعدد برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در افغانستان در توئیتی نوشت: فقط توافق ملی برای دولتی فراگیر است که صلح و ثبات را در این کشور مستقر می‌کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه)‌ در توئیتی با اشاره به طرح‌های متعدد برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان نوشت: (روند دوحه)، (فرمت مسکو)، ( ۲+۶)، (تروئیکا+) (اجلاس همسایگان)، ( سازوکار شانگهای)، (نشست EU برای AF)( چهارجانبه [????????] [????????] [????????] [????????] )، (گفت‌وگوهای افغان‌ها) و طرح‌های متعدد دیگر در جستجوی صلح، ثبات و امنیت برای افغانستان.

وی یادآور شد: ولی فقط توافق ملی برای دولتی فراگیر است که صلح و ثبات را در این کشور مستقر می‌سازد.

تهران چهارشنبه هفته آینده پنجم آبان ماه تهران میزبان نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رایزنی‌های چند روز اخیرش با برخی همتایان و از جمله دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع افغانستان به گفت‌‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با گوترش ضمن اشاره به اقدامات تروریستی داعش در افغانستان در روزهای گذشته،  نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: تحرکات تروریستی و هدف قرار دادن نمازگزاران در کنار حرکت مجدد آوارگان افغانستانی، مسئولیت سازمان ملل و دبیرکل آن را در این زمینه بیش از پیش کرده است.

امیرعبداللهیان خواستار اقدام جدی دبیرکل سازمان ملل در توقف و مقابله با تروریسم در افغانستان شد.

گوترش اظهار داشت: سازمان ملل متحد ضمن تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان، بر تشکیل دولتی فراگیر که شامل همه اقوام و اقلیت‌های افغانستانی باشد تاکید دارد.

لازم به ذکر است امروز نیز در مسکو نشستی با حضور نمایندگان برخی کشورها از جمله ایران درباره وضعیت افغانستان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/25796کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب