درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۲۵۰۵۰۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۶ : ۲۱ بازدید: ۳۰۸دیدگاه: ۰

فارغ‌التحصیل دانشگاه برکلی و خوردن کنسرو فاسد

فارغ‌التحصیل دانشگاه برکلی و خوردن کنسرو فاسد انقلاب اسلامی ایران اگر تاکنون استوار ایستاده و در برابر همه تهاجم‌های سخت و نرم ایستادگی کرده به خاطر وجود انسان‌های بزرگی است که وجودشان به مثابه طلا پشتوانه این نظام است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، انقلاب اسلامی ایران اگر تاکنون استوار ایستاده و در برابر همه تهاجم‌های سخت و نرم ایستادگی کرده به خاطر وجود انسان‌های بزرگی است که وجودشان به مثابه طلا پشتوانه این نظام است. اگر داعش به نمایندگی از جهان سلطه با همه حمایت‌هایی که می‌شد شکست خورد، به پشتوانه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است که در جایگاه فرمانده و بالاترین درجه سرداری ابایی نداشت که روی زمین بخوابد، بر پشت وانت سوار شود و نان خشک را در گوشه و کنار سفره پیدا کند و بخورد.
این پشتوانه‌های طلایی هیچ وقت نخواهند گذاشت که انقلاب اسلامی از حرکت در مسیر باز بماند؛ اما مرفهان بی‌درد و آن‌ها که فرصت‌طلبانه پای سفره انقلاب نشسته‌اند حرکت این انقلاب را کند می‌کنند و با امید به کدخدا سرمایه‌های لایزال درونی را تخریب می‌کنند.
کتاب «بابانظر» حاصل خاطرات شفاهی شهید محمدحسن نظرنژاد از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس است. شهید نظرنژاد در بخشی از این کتاب به خاطرات خود در جنگ با تجزیه‌طلبان دموکرات و کومله در سال 1358 می‌پردازد. از رشادت‌های شهید چمران در آزادسازی پاوه و سایر مناطق کردستان از دست گروهک‌های ضدانقلاب یاد می‌کند.  
وی می‌گوید؛ در نزدیکی‌های بانه بودیم. از نظر مواد غذایی در مضیقه بودیم. «دکتر چمران کنسروی باز کرد. دیدم محتویات داخل قوطی کف کرده است. نمی‌دانم تاریخش مال کی بود! خود دکتر می‌خورد و می‌گفت به به، عجب خوشمزه است. یک لقمه برداشتم و دیدم اصلاً نمی‌شود خورد. گفتم دکتر! این که قابل خوردن نیست!
گفت: هیچی نگو. تشویق کن که بقیه هم بخورند که گرسنه نمانند.
گفتم: به بچه‌های دیگر هم داده‌اید؟
گفت: من که بخورم، آن ها هم می‌خورند.
دکتر چمران می‌خورد، بقیه خجالت کشیدند و مجبور شدند بخورند».
(بابا نظر، مصاحبه: سید حسین بیضایی، تدوین: مصطفی رحیمی، چاپ ششم، 1388، نشر سوره مهر، تهران، ص 47 ـ 48)
دکتر چمران دارای دکترای فیزیک پلاسما از دانشگاه برکلی آمریکا بود. به خاطر استعداد شگرف و سطح بالای علمی پس از فراغت از تحصیل مسئولان آن دانشگاه برای هیئت علمی و اعطای کرسی استادی از همان اول استخدام از او رسماً دعوت کردند؛ ولی ایشان به همه این موقعیت‌های ویژه دنیایی پشت پا زد و راهی جنوب لبنان شد تا بتواند به فریاد کودکان مظلوم و شیعه لبنانی برسد.
شهید چمران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و با حضور در سخت‌ترین صحنه‌های انقلاب از جمله جنگ کردستان و سپس جنگ تحمیلی نشان داد که حدیث دلدادگی جز با خون معنا نمی‌شود.
انقلاب اسلامی ایران برای تداوم و رسیدن به اهداف متعالی‌اش همچنان نیازمند به شهید چمران‌هاست. این روزها با روی کار آمدن دولت کریمه دکتر رئیسی دوران تقسیم مسئولیت‌هاست. ضرورتی انکارناپذیر که باید از نظام جمهوری اسلامی خانه‌تکانی کرد. باید مواظب بود آن‌ها که همچنان دلشان برای انقلاب و اسلام و خدمت به مردم می‌تپد مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند. کسانی که شهید چمران‌ها الگوی آن‌ها باشد. آن‌ها که وقتی مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند خود را فدای انقلاب کنند نه اینکه انقلاب و نظام را فدای خود کنند. آن‌ها که با هزار لابی به هر شیوه‌ای شده می‌خواهند مسئولیتی بر عهده بگیرند با اهداف و آرمان‌های شهید چمران فاصله دارند.
به یاد داشته باشیم دولت کریمه تنها با رئیس جمهوری که در مسیر اسلام و انقلاب است شکل نمی‌گیرد. این اولین گام است که مردم به خوبی برداشتند. ادامه راه انتصاب مدیران شایسته است.

دکتر نصرالله شفیعی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/25050کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب