درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ/ایران شناسه: ۲۴۶۶۱۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۵۶ : ۱۶ بازدید: ۳۰۳دیدگاه: ۰

معاون علمی و فناوری رییس جمهور مطرح کرد؛

تجاری سازی ایده‌های علمی راهی برای حل مشکلات کشور

تجاری سازی ایده‌های علمی راهی برای حل مشکلات کشور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور ریشه دار در جهان است و نیازی به فرهنگ دیگر کشورها ندارد بنابراین توسعه فرهنگ یکی از اتفاقات مهمی است که باید در کشور رخ دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف با اشاره به اینکه سازمان اوقاف یک نهاد دولتی و خصوصی نیست، اظهار داشت: سازمان اوقاف بسیار وسیع است. این سازمان در ایام کرونا در حوزه خدمت رسانی اقدامات قابل توجهی از دستگیری نیازمندان گرفته تا خدمت رسانی به بیماران کرونایی که می‌توان به قراردادن بیمارستان‌ها، تهیه تخت‌های جدید، تولید هزاران ماسک و لوازم بهداشتی اشاره کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حفظ و صیانت از موقوفات، عمل به نیت واقف و بهره وری زیرساخت‌ها را از مهمترین وظایف این سازمان برشمرد و عنوان کرد: سازمان در سر فصل نیات متعدد، نیاتی دارد که یکی از آن سر فصل‌ها رسیدگی به بیماران است که مردم این امر را در ایام کرونا به عینه شاهد بودند.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف، گفت: این نمایشگاه دو پیام داشته است نخست اینکه آنچه انجام وظیفه شده توسط سازمان در معرض دید قرار گیرد و نکته دیگر اینکه کارهای جدیدی که صورت می‌گیرد در حوزه شرعی بررسی و ارائه داده شود. برای مثال سازمان در زمینه وقف پول سوال طراحی و از رهبر معظم انقلاب پرسیده شد تا حکم شرعی آن مشخص شود. امروز وقف توسعه پیدا کرده است، وقف‌های جدید مانند وقف پول امکان پذیر است و هر کسی می‌تواند با هر مقدار پول که می‌تواند در زمره واقفان قرار گیرد. یکی دیگر از وقف‌های جدید که از رهبر معظم انقلاب پرسیده شد وقف سهام است.

حجت الاسلام خاموشی به استفاده از وقف در زمینه علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: امروز توسعه علم در جهان غیر انکار است. اگر امروز در حوزه نظامی و تولید موشک‌های نقطه زن پیشرفت داشته ایم همه مرهون پیشرفت علمی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با عنوان قدرت جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، گفت: این شرکت‌ها قله‌های بسیاری را فتح کردند و از سرمایه‌های کشور هستند. این شرکت‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف پزشکی، مهندسی و… آینده کشور را تضمین کنند. مسؤولان باید زیر ساخت‌های تجاری سازی علوم دانش بینان را فراهم آورند و امکانات مورد نیاز در اختیار جوانان و این شرکت‌ها قرار گیرد. سازمان اوقاف در ساختمان کنونی که در اختیار شرکت دانش بنیان قرار گرفته بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

 

تجاری سازی ایده‌های علمی راهی برای حل مشکلات کشور

در ادامه سورنا ستاری با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی باید تجاری سازی علوم انسانی صورت بپذیرد، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم مفاهیم را منتقل کنیم نیازمند آن هستیم که روش‌های تجاری سازی آن را توسعه دهیم. برای مثال وقتی یک زن ایرانی با علاقه خود فرشی می بافد و آن فرش با تجاری سازی که صورت می‌پذیرد و به خارج صادر می‌شود می‌توان گفت ما توانسته ایم فرهنگ ایرانی را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: اینکه امروز غرب توانسته به وسیله هالیوود خواسته‌های خود را به مخاطبان انتقال و القا کند به دلیل تجاری سازی است که در تولید فیلم‌ها و برنامه‌های این شبکه انجام داده است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در حوزه شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوب عمل کرده است، اظهار داشت: برای مثال باغ عقیق را که روزی از آن به عنوان رستوران استفاده می‌شد امروز در اختیار صدها جوان نخبه قرار گرفته تا در حوزه تکنولوژی فعالیت کنند همین امر موجب توسعه کشور و علم می‌شود.

ستاری بیان داشت: متأسفانه همیشه در مسیر توسعه از حوزه سخت افزاری آغاز شده در حالی که قبل از آن باید توسعه فرهنگی صورت می‌گرفت. جمهوری اسلامی ایران یک کشور ریشه دار در جهان است و نیازی به فرهنگ دیگر کشورها ندارد بنابراین توسعه فرهنگ یکی از اتفاقات مهمی است که باید در کشور اتفاق بیفتد تا مدل‌های بومی توسعه پیدا کنند. ما باید ایده‌های خودمان را به تجاری سازی و اقتصادی تبدیل کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: راه باید برای جوانان باز باشد تا بتوانند ایده‌های خود را تجاری سازی گفتند. امروز مشکلات کشور تنها به واسطه علم حل می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/24661کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب