درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه تحلیل بین الملل/ایران شناسه: ۲۴۶۳۴۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۵۷ : ۱۴ بازدید: ۳۰۹۶دیدگاه: ۰

آقای بلینکن این گوی و این میدان از تهدید ایران دست بردارید!

آقای بلینکن این گوی و این میدان از تهدید ایران دست بردارید! آقای بلینکن این گوی و این میدان از تهدید ایران دست بردارید. ایران صداقت شما را باور ندارد و همان گونه که در مباحث اولیه بحث بیان شد به پنجره برجام هم که شما متولی آن باشید نه اعتقاد دارد و نه باور. خود را ثابت کنید تا جهان شما را باور کند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، وزیر خارجه آمریکا در مواضع اخیر خود ادعا کرده است:

1- «آمریکا در برجام صادق و ثابت قدم است»!

2- «پنجره برجام تا ابد بازنخواهد ماند»!

هر دو مواضع اعلام شده هم فریبکارانه است و هم تهدید و ارعاب ایران. آمریکا از همان روز اول انعقاد برجام که اوباما رییس جمهور بود به تعهدات و وعده‌های برجامی خود عمل نکرد و تا توانست تحریم‌ها را وسیع تر و تشدید نمود و در زمانی هم که ترامپ آمد او اعتقادی به برجام نداشت و برطبق قولی که داده بود از برجام یکطرفه خارج گردید و تمام تعهدات را زیر پا نهد تا باردیگر ثابت کند آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیست و به وعده‌های کاذب و دروغین آمریکائیان نباید دل بست و دل خوش نمود.

واقعا خنده دار است وزیر خارجه آمریکا حرف از صداقت می‌زند اما حاضر نیستند از رفتار استکباری خود در این زمینه کوتاه آمده تا راه برای مذاکره هموار گردد. کدام صداقت از سوی آمریکا در حق ملت ایران جاری شده است که این وزیر متکبر مدعی آن می‌باشد و با غرور از آن سخن می‌گوید. تاریخ سیاسی ایران از جنگ جهانی دوم به بعد بیانگر ظلم‌ها، ستم‌ها و جفاهایی است که آمریکا در حق جامعه و ملت ایران روا داشته و تا پیروزی انقلاب اسلامی هم هر غلطی خواسته کرده است. کسی از صداقت دم زند که کارنامه مثبت و درخشانی داشته باشد نه آمریکایی که عهد شکنی و پیمان شکنی‌های بین المللی‌اش زبانزد جامعه جهانی است. هرکجای جهان قتل و غارت و کشتار و ترور و خرابی وجود دارد یک سر آن به آمریکا باز می‌گردد. خجالت هم خوب چیزی است که اگر آمریکاییان داشتند امیدی به اصلاح افکار استکباری آنان بود.

وزیرخارجه آمریکا در نهایت گستاخی گفته است«پنجره برجام تا ابد بازنخواهد ماند»! بله ماهم قائل به بازماندن نیستیم؛ ما اصلا دنبال بازگذاشتن هیچ پنجره‌ای برای ورود آمریکا در هیچ زمینه‌ای با ایران نیستیم. ما از آمریکا ناجوانمردانه و به نامردی زخم‌های تاریخی خورده‌ایم و دیگر به او اعتماد نداریم. دوره اعتماد داشتن تمام شده است و اکنون برای اعتماد سازی؛ آمریکا باید تضمین در اختیار ایران قرار دهد آن هم تضمین بین‌المللی مورد وثوق ایران. ایران بنا برضرورت و اجبار پنجره دیپلماسی را باز نگهداشته تا آمریکاییان با توبه از گذشته و دادن تضمین، به جمع اعضای برجام باز گردند تا مسائل برجام حل شود. این لطفی است که ایران انجام می‌دهد تا آمریکا از رسوایی بین‌المللی فاصله بگیرد و از سیاست‌های غلطش در خصوص ایران دست بر دارد و به حقوق و منافع ملی ایران احترام گذارد.

پیشینه آمریکا پیشینه سیاهی است نه می‌توان و نه باید به او اعتماد کرد و اگر غیر از این انتظاری داشته باشیم به خطا رفته‌ایم و این خطا را دولت دوازدهم اصلاحات مرتکب شد و شد آن چه نباید می‌شد؛ لذا خوش بینی بیش از حد و دل بستن به غرب، نتیجه‌اش همین مشکلات ریز و درشت کشوراست که از توان داخلی در حل مشکلات غفلت گردید و معضلاتی را برای کشور و مردم فراهم آورد که دولت سیزدهم وارث این میراث خراب و پردردسر دست و پا گیر است.    

وزیرخارجه آمریکا؛ آنتونی جان بلینکن بداند دولت سیزدهم حل مشکلات اقتصادی مردم را به مذاکره با آمریکا گره نزده و از تهدید ایشان هم نهراسیده است. دولت سیزدهم، جا پای دولت دوازدهم نگذاشته و سیاست‌های غلط آن دولت را نه باور داشته و نه دنبال می‌کند. دولت جدید ایران با توجه به سیاست‌های کلی نظام و دستورات راهگشای رهبری معظم انقلاب و مصوبه هسته‌ای آذر ماه 1399 مجلس شورای اسلامی، در پی لغو تمام تحریم‌ها همزمان با تضمین آمریکا است؛ بنابراین بازماندن یا بسته بودن پنجره مطرح شده به دست آمریکاییان خواهد بود و ایران تا تحریم‌ها لغو نشود و تضمین دریافت ننماید زیربار هیچ تعهدی در مذاکرات آتی وین نخواهد رفت و به وعده‌های پوچ و فریبندهِ آمریکاییان و متحدان اروپایی‌اش تن در نخواهد داد. سرنوشت و چشم انداز برجام در میدان عمل رقم زده خواهد شد و مسلما ایران در نشست آتی هوشمندانه حضور خواهد داشت و به دنبال تنش نبوده و نیست اما  از منافع ملی خود دفاع کرده و کوتاه هم نخواهد آمد.

آمریکاییان خوب می‌دانند ایران زیر بار تعهد جدید نخواهد رفت و امید است در نشست آتی وین محور مذاکرات همان مفاد برجام باشد که آمریکا با نقض تعهداتش از آن خارج گردید. اگر آمریکاییان و متحدان اروپایی آمریکا پا را فراتر از برجام بگذارند از هم اکنون باید پنجره برجام را تا ابد بسته بدانند. ایران با این نگاه پا به میدان مذاکرات وین گذاشته و هیچگاه تسلیم قلدری و زور گویی نظام سلطه گر استکباری غرب نخواهد شد.

وزیر خارجه و رییس جمهور آمریکا بدانند؛ ترامپ این تروریست آدمکش تحت تعقیب با فشار حداکثری نتوانست ایران را به زانو در آورد و با شرمندگی و خجالت زدگی هرچه تمام تر شکست خورده و از صحنه خارج گردید و حالا بایدن و بلینکن هم در جاده‌ای قدم گذاشته‌اند که ترامپ در آن جاده شکست خورده است و قطعا فشار هوشمندانه آنان نیز با شکست مواجه خواهد شد که اگر عاقل و بینا باشند صدای خرد شدن استخوان‌های این فشار را هم اکنون می‌توانند بشنوند. در هرصورت آمریکاییان اگر صادق هستند و اگر نمی‌خواهند پنجره دیپلماسی برجام بسته شود باید هزینه خروج از برجام را به ایران پرداخت نمایند و از مواضع تند و غیر اصولی خود در رابطه با ایران دست بردارند.

دکتر اسدالله افشار

 

آقای بلینکن این گوی و این میدان از تهدید ایران دست بردارید. ایران صداقت شما را باور ندارد و همان گونه که در مباحث اولیه بحث بیان شد به پنجره برجام هم که شما متولی آن باشید نه اعتقاد دارد و نه باور. خود را ثابت کنید تا جهان شما را باور کند. دنیا با صداقت شما اساسا مشکل دارد. مزاح خنده داری بود که از زبان شما خارج شد که البته به طنز تلخ باید تعبیر شود. شما و صداقت! شما و دیپلماسی! لطفا دیگر شعور مردمان جهان را به بازی نگیرید حالا خودتان می‌خواهید خودتان را بازی بگیرید امر دیگری است. از قلدری دست بردارید و جهانیان را به حال خود واگذارید. دنیا به دموکراسی مردود شده آمریکا نیازی ندارد. فکر خود باشید که پایه های اقتدار پوشالی شما سست و لرزان شده و پایان دوران سلطه شما نزدیک است.

دکتر اسدالله افشار
اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/24634کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب