درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۲۴۴۵۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶ : ۱۸ بازدید: ۱۷۱دیدگاه: ۰

دلتا در اروپا

از هشدارها درباره وقوع موج چهارم تا لغو طرح کاهش محدودیت‌ها

از هشدارها درباره وقوع موج چهارم تا لغو طرح کاهش محدودیت‌ها با توجه به شیوع گسترده ویروس جهش یافته دلتا در اروپا کشورهای عضو این اتحادیه از جمله نروژ طرح لغو محدودیت‌ها را به حال تعلیق درآورده و مقام‌های این اتحادیه هم درباره وقوع موج چهارم کرونا هشدار می‌دهند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، کرونا و انواع جهش یافته آن همچنان بحرانی حل نشده در اروپا باقی مانده و نگرانی های زیادی را در بین شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

سفر هایکو ماس به مادرید

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با وجود شمار روزافزون آمار مبتلایان در اسپانیا اما شرایط کرونایی در این کشور را نگران کننده ندانسته و گفت: هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که ما نگران این باشیم که در زمان قابل پیش بینی باید دوباره تصمیماتی بگیریم که توریست های آلمانی نتوانند به این کشور سفر کنند.

ماس که به مادرید سفر کرده بود این سخنان را در آنجا ایراد کرد.

لغو طرح کاهش محدودیت ها در نروژ

کشور نروژ هم به دلیل گسترش ویروس دلتا در این کشور طرح های کاهش محدودیت های گسترده را به تعویق انداخت. نخست وزیر این کشور اعلام کرد : این خطر وجود دارد که به دلیل گسترش ویروس دلتا موج چهارم کرونا در شهروندان واکسینه نشده این کشور ایجاد شود. همچنین افرادی که تنها یک دوز واکسن دریافت کرده اندو یا گروه های آسیب پذیر در چنین شرایطی در معرض خطر قرار دارند.

تداوم اختلافات در بین مقامات آلمانی بر سر واکسیناسیون کودکان

با وجود درخواست ها از عرصه سیاسی از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان ( استیکو) برای توصیه عمومی به واکسیناسیون کودکان در شرایط شیوع ویروس دلتا اما این نهاد بهداشتی در آلمان همچنان به موضع خود در قبال این مسئله پایبند است.

مسئله واکسیناسیون کودکان با توجه به گسترش ویروس دلتا همچنان موضوعی مورد اختلاف بین مقامات آلمانی است و در حالی که بسیاری سیاستمداران خواستار توصیه عمومی برای واکسیناسیون کودکان هستند برخی مقامات بهداشتی دیگر این مسئله را رد می کنند.

مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی در آلمان از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (استیکو) خواستار ارائه توصیه عمومی برای واکسیناسیون کودکان شده است.

وی با توجه به گسترش ویروس دلتا در کشورش واکسیناسیون همه دانش آموزان را لازم دانسته است. وی روز گذشته در پیامی توئیتری اعلام کرد که استیکو باید فورا این امر را مورد توجه قرار دهد که چه موقع باید واکسیناسیون کودکان را توصیه کند. وی در این باره گفت: این امر حمایت برای همه را افزایش داده و به یک نسلی را که باید روی همه آزادی ها انصراف دهند دوباره آزادی می دهد.

با این همه حزب لیبرال دموکرات آلمان با این مسئله مخالفت کرده و رئیس فراکسیون این حزب در این پارلمان در این باره گفته است: استیکو نیازی به مشاوره سیاستمداران ندارد و بر اساس دانش پزشکی و نه ملاحظات سیاسی سخن می گوید. وی فشار رئیس حزب سوسیال مسیحی بر این نهاد بهداشتی را درست ندانست.

"کارل لایترباخ"، از مشاوران دولت آلمان و مقام‌های بهداشتی حزب سوسیال دموکرات از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان موسوم به استیکو درخواست کرده در توصیه‌های محدود کننده خود برای واکسیناسیون کودکان صرف نظر کند.

استیکو تا به حال هیچ توصیه عمومی برای واکسیناسیون همه کودکان ارائه نداده است. این نهاد بهداشتی در آلمان واکسیناسیون را تنها برای کودکان 12 تا 17 سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص توصیه می‌کند. استیکو حدود 3 هفته پیش دلیل خود برای چنین توصیه‌ای را این گونه توضیح داد که خطر ابتلا به کرونای سخت برای کودکان جزئی است.

تاکید مرکل بر اهمیت واکسیناسیون برای مقابله با شیوع دلتا

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان و "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به شیوع تهاجمی ویروس دلتا در این کشور بر اهمیت واکسیناسیون در این شرایط تاکید کردند.

مرکل امروز ( دوشنبه) در آخرین مشاوره منظم سران حزب دموکرات مسیحی قبل از تعطیلات تابستان در برلین اعلام کرد: ما باید به نرخ واکسیناسیون 80 درصد برسیم. بخصوص کودکان واکسینه نشده در پاییز همچنان آسیب پذیر خواهند بود.

کمیسر امور گردشگری دولت فدرال آلمان هم با توجه به خطرات در بحران کرونا خواستار کنترل های مرزی بیشتر برای مسافران شده است.

انگلیس با وجود افزایش مبتلایان به طرح لغو محدودیت ها پایبند می ماند

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم با وجود افزایش چشمگیر آمار مبتلایان همچنان می خواهد به طرح لغو محدودیت ها در 19 جولای و لغو طرح رعایت فاصله گذاری و استفاده اجباری از ماسک و دورکاری پایبند باشد. دولت انگلیس طی بیانیه ای دولتی روز دوشنبه این خبر را اعلام کرد.

آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی و نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از این حزب هم خواستار قواعد مشترک اروپایی برای تایید تماشاگران برای بازی های قهرمانی مسابقات فوتبال اروپا شد. وی تاکید کرد که به این ترتیب از گسترش سریع ویروس دلتا در اتحادیه اروپا جلوگیری می شود.

212 ابتلای روزانه در آلمان

انستیتورابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 212 مورد کرونای جدید در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان در ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 5 کاهش پیدا کرد. یک نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

هشدار درباره موج چهارم کرونا در آلمان

فراکسیون حزب لیبرال دموکرات آلمان هم با توجه به شیوع گسترده ویروس دلتا در این کشور خواستار آمادگی دولت برای وقوع موج جدید کرونا شده و یک مقام فراکسیون این حزب در این باره گفت: دولت فدرال آلمان به منظور آماده شدن برای پاییز و موج چهارم احتمالی کرونا هیچ وقت نباید ماه های تابستان را بدون استفاده رها کند.

نخست وزیر لوکزامبورگ به بیمارستان رفت

"زاویه بتل"، نخست وزیر لوکزامبورگ هم که چندی پیش بعد از اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل تست کرونایش مثبت شده بود برای انجام برخی آزمایش ها به بیمارستان منتقل شد.

بتل اولین دوز از واکسن کرونای خود را دریافت کرده است. وی در نشست سران بروکسل با بسیاری مقامات اروپایی از جمله "آنگلا مرکل"، ارتباط نزدیکی داشت.

هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره وقوع موج چهارم کرونا

اولیویر وران وزیر بهداشت فرانسه یکشنبه در اظهاراتی ضمن اشاره به قدرت شدید سرایت گونه دلتای ویروس کرونا، نسبت به خطر شیوع موج چهارم این ویروس تا پایان ماه جاری میلادی هشدار داده است.

وزیر بهداشت فرانسه از مردم این کشور خواست تا برای تزریق هرچه سریعتر واکسن کرونا اقدام کنند.

وی گفت: به دلیل سرعت بسیار بالای انتقال گونه دلتای ویروس کرونا، احتمال شیوع موج چهارم این پاندمی تا پایان ماه جاری میلادی در فرانسه وجود دارد.

وزیر بهداشت فرانسه افزود: در 5 روز گذشته نرخ ابتلا به ویروس کرونا نه تنها کاهش نداشته بلکه با افزایش روبرو شده است. علت اصلی این مساله شیوع گونه دلتای این ویروس بوده است. ما باید سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم.

تمهیدات دولت بلغارستان برای تشویق شهروندان به زدن واکسن

کشور بلغارستان هم بری تشویق شهروندان به واکسیناسیون تمهیداتی را اتخاذ می کند. نخست وزیر موقت این کشور اعلام کرده که هیچ کس نباید به واکسیناسیون مجبور شود. وی در عین حال گفت: ما در حال بررسی این مسئله هستیم که کسانی که دوز دوم کرونا را دریافت کرده اند کوپن دریافت کنند.

تا به حال حدود 14.5 درصد بزرگسالان در این کشور واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین الملل پول هم کشورهای صنعتی عضو جی بیست درخواست کرد که در دیدار آخر هفته خود اقدامات بیشتری برای ارائه واکسن به کشورهای فقیر مد نظر قرار دهند. وی وعده کشورهای صنعتی عضو جی 7 برای آماده کردن حدود یک میلیارد دوز واکسن برای این منظور را کافی ندانسته و اعلام کرد: ما باید قاطعانه تر رفتار کنیم.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 2,549نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 9 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 24,170نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 15 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 808 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 26 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,786,203نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 111,161نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,930,534نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,231نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,263,797نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,680نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,833,868 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,911 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,738,542نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 91,584 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/2445کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب