درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۲۳۵۹۲۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۴۶ : ۱۷ بازدید: ۶۳۹دیدگاه: ۰

بازيگوشي نظامي!

بازيگوشي نظامي! ابرقدرت‌هايي كه حيات طيبه در ايران را تحت لواي انقلاب اسلامي برنتابيدند طي 4 دهه گذشته مرتكب اشتباهاتي شدند كه نه‌تنها آسيبي به انقلاب اسلامي نرساندند بلكه هر روز به قدرت و هيمنه انقلاب افزودند و روز‌به‌روز قدرت ملت ايران را تثبيت و دامنه نفوذ ايران را در منطقه و جهان وسيع‌تر كردند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، سون تزو( Sun Tzu) مي‌گويد : «وقتي دشمن مشغول اشتباه است نبايد مزاحم او شد.»
ابرقدرت‌هايي كه حيات طيبه در ايران را تحت لواي انقلاب اسلامي برنتابيدند طي 4 دهه گذشته مرتكب اشتباهاتي شدند كه نه‌تنها آسيبي به انقلاب اسلامي نرساندند بلكه هر روز به قدرت و هيمنه انقلاب افزودند و روز‌به‌روز قدرت ملت ايران را تثبيت و دامنه نفوذ ايران را در منطقه و جهان وسيع‌تر كردند.
اشتباه دشمن در اين نقطه متمركز بود كه از اول رفتند دنبال «بازيگوشي نظامي» اول از جنگ داخلي و ترور شروع كردند و بعد كار به تعرض مرزي و تصرف سرزمين‌هايي از خاك ايران و تجاوز با ابعاد جنايات جنگي كشيد حاصل اين تعرضات و تجاوزات نظامي چه شد؟!
دشمن با تحركات اخير نشان داده است كه نمي‌خواهد به ارزيابي اين واقعيت بنشيند كه راه را از كجا اشتباه رفته كه به اينجا رسيده است؟!
دشمن نمي‌خواهد اين حقيقت را درك كند كه چرا ايران با آن‌كه پيش 15-10 كشور اطراف خود تا 300-200 سال قبل جزء خاك ايران بوده هيچ ادعاي ارضي ندارد. اما برخي از كشورها كه حيات و موجوديت آن‌ها حتي به يك قرن هم نمي‌رسد و جزء خاك ايران بوده‌اند به تحريك شرق و غرب مشغول «بازيگوشي نظامي» هستند، با آنكه با يك تلنگر از هم مي‌پاشند.
دشمن نمي‌خواهد بپذيرد رژيم صهيونيستي كه در جنگ 6 روزه ارتش‌هاي عرب را به زانو درآورد چرا اكنون با آنكه قدرتمندتر از 40 سال پيش است نمي‌تواند از پس يك اراده نيرومند نظامي در لبنان ، غزه و سوريه برآيد و هربار كه دست به ماشه برده ظرف 33 روز ، 22 روز و 55 روز دست‌ها را به التماس بالا برده و تقاضاي آتش‌بس كرده است.
«جنگ نيابتي» قاعده و قانون ، ادب و آداب خود را دارد. اگر قواعد و آداب آن رعايت نشود نوعي شليك به خود است. محصول توطئه آمريكا و غرب با تحريك صدام و شرق كشور با گروه‌هاي تكفيري چه شد؟!
رهبر معظم انقلاب در واكنش به «بازيگوشي نظامي» در شمال غرب كشور چند كلمه نصيحت به شرح زير به جنگ‌افروزان و توطئه‌گراني كه در حال ارتكاب اشتباه راهبردي هستند فرمودند و صادقانه آنها را از رفتن به اين مهلكه نهي ‌كردند:
1- تأمين امنيت با تكيه به ديگران يك توهم است.
2- اگر كسي براي برادران خود چاه بكند اول خودش در چاه مي‌افتد.
3- كساني كه براي امنيت به ديگران تكيه مي‌كنند، سيلي مي‌خورند.
4- حضور ارتش‌هاي بيگانه در منطقه مايه ويراني است.
5- راه حل حوادث شمال غرب جلوگيري از دخالت ارتش هاي بيگانه در اين كشورهاست.
الهام علي اف معلوم نيست براساس چه عقبه‌اي رجز مي‌خواند.پدرش كه پس از فروپاشي شوروي تقاضاي الحاق به ايران را داشت.
در جريان شهادت حاج قاسم فقط در فيسبوك 80 هزار نفر از جوانان سلحشور جمهوري آذربايجان پيام همبستگي با ملت ايران را منتشر كردند و در سوگ او گريستند. تيپ حسينيون در كنار حزب الله، لشکر فاطميون و لشکر زينبيون و قلندران و پهلواناني از ايران رودرروي داعش ايستادند و ريشه شجره خبيثه اين جريان را كه ريشه در دربار معاويه و يزيد زمان ما داشت بيرون كشيدند و به زباله‌دان تاريخ انداختند.
اشتباه آمريكا و رژيم صهيونيستي و تروريست‌هاي وهابي و جريان «نوعثماني»اين است كه فكر مي‌كنند مي‌شود با دست‌كاري مرزها آشوب به پا كرد و آسيب به انقلاب اسلامي رساند. تجربه نشان داده است پايان كار اين بازيگوشي دريافت يك سيلي و حذف آنها از جغرافياي نظامي منطقه است.
دشمن در پاسخ به اين پرسش كه چرا ايران ادعاي مرزي ندارد و راهبرد خود را برپايه استقلال كشورها و حفظ تماميت ارضي همسايگان نهاده است، در وادي حيرت و سرگرداني است.
پاسخ آن روشن است ايران براساس راهبرد نظامي پيامبر اعظم اسلام قبل از ورود به هر مرز جغرافيايي از قلب‌ها وارد مي شود.
حريم و حريف اصلي ما مرز دشمنان اسلامي نيست بلكه قلب حريفان ماست. انقلاب اسلامي يك گفتمان الهي و انساني است. منطق پيامبر اسلام و قرآن كريم با هزارتوي ذهن انسان‌ها طرف است. اين منطق در جغرافيايي زمين و زمان نمي‌گنجد ، گنجايش آن گستره‌اي تا ابديت دارد. انقلاب اسلامي يك انقلاب جهاني است و مخاطب اصلي آن مسلمانان جهان و سپس تمامي بشريت است . اين انقلاب با منطق پيروزي خون بر شمشير پيش مي رود. اي كاش آمريكا و رژيم صهيونيستي و سه كشور شرور اروپايي اين حرف شهيد قاسم سليماني را خوب مي‌فهميدند؛«ما ملت شهادتيم، ما ملت امام حسينيم (ع) ، مرد اين ميدان ما هستيم. شما مي‌دانيد اين جنگ يعني نابودي همه امكانات شما ، اين جنگ را شما شروع مي‌كنيد اما پايان آن را ما تعيين مي‌كنيم.»
اگر شرارت صهيونيست‌ها در مرزهاي ما ادامه يابد بابهانه و بي بهانه سراسر سرزمين‌هاي اشغالي به‌ويژه تل‌آويو و حيفا زير چكش پهپادي و موشك‌هاي نقطه‌زن قرار مي‌گيرند. فقط همین تهدید کافی است آنها دست از بازی‌گوشی نظامی بردارند.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/23592کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب