درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۲۳۵۶۶۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱ : ۱۳ بازدید: ۴۵۲دیدگاه: ۰

بی‌انصافی نکنید، بگویید ما هم مقصریم!

بی‌انصافی نکنید، بگویید ما هم مقصریم! شنیده می‌شود که بعضی مدیران و مسئولان سال‌های گذشته در محافل خصوصی جهت تطهیر عملکردهای ۴۲ ساله خودشان دیگران را مقصر دانسته، خویشتن را از وضع موجود نابخشودنی کشور کنار می‌کشند و ادعای پاکدستی و شایستگی می‌نمایند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، شنیده می‌شود که بعضی مدیران و مسئولان سال‌های گذشته در محافل خصوصی جهت تطهیر عملکردهای ۴۲ ساله خودشان دیگران را مقصر دانسته، خویشتن را از وضع موجود نابخشودنی کشور کنار می‌کشند و ادعای پاکدستی و شایستگی می‌نمایند.
این در حالی است که همه مسئولین کشور از صدر انقلاب تا امروز به‌نحوی از انحاء در خصوص وضع موجود جامعه و مشکلات عدیده مردم که هم اکنون همگان دامنگیر آن شده‌ایم مقصرند.
 اینان روزی بدون چشم‌انداز واقعی کشور و نداشتن افق آینده‌نگری جهت توسعه همه‌جانبه ایران به‌جای اینکه آینده کشور را ببینند عمدتا برای حفظ جایگاه خود دست به هر کاری از قبیل بخشش‌های غیرمتعارف بین‌نهادی و سازمانی و کسب درآمدهای غیرموجه مغایر با اهداف سازمانی خود می‌زدند که متاسفانه عمده کار این آقایان هدیه دادن و گداپروری در جامعه بود.
در این حال سمینار گذاشتن و به سمینارهای بی‌خاصیت رفتن یکی از رموز موفقیت‌های مدیران و مسئولان به شمار می‌رفت تا جایی که نیروهای سازمانی خود را چنان به فراموشی سپردند  که آنان امروز به‌جای اینکه نان فکر سازنده مسئولان خود را بخورند دچار آتش فکر آنان شده‌اند به طوری که آقایان هیچ کاربلد شایسته‌ای را از زیرمجموعه‌های خود نه ترفیع دادند و نه مدیرپروری کردند و نه از ترجیح دیگران به نیروهای سازمانی خود  پرهیز نمودند و نه به فکر معیشتی و کار کیفی کارکنان شدند پیوسته تنبیه‌شان کردند و تکفیرشان نمودند که امروز در نتیجه این نوع مدیریت‌ها کارکنان دولت تا لبه فقر مطلق  فرو رفته‌اند پس نباید خود را جدا از عملکردهای ناصواب گذشته خویش بدانیم و خویشتن را تطهیر نمائیم زیرا بار سنگین گناه در پشت سر خود داریم.
هر چند گرفتاری‌ها و مشکلات مردم، فساد اقتصادی، حقوق‌های نجومی، شهرک‌های لاکچری اشرافی‌گری، پدیده شوم آقازاده‌ها، ارتشاء و ربای بانکی، خالی شدن خزانه، به تاراج رفتن ارز ملی، دزدی‌های گروهی، رانتخواری و انحصارطلبی، دروغگویی و دروغ‌محوری، حلال شدن حرام‌ها و حرام شدن حلال‌ها و ده‌ها مورد دیگر که در سال‌های اخیر بیش‌تر و افزون‌تر شده است ولی باید منصفانه با دید عبرت نسبت به گذشته مدیریتی خود بنگریم و با قضاوت عادلانه بگوئیم که ماهم مقصریم.
و نباید امروز به منظور رهایی از قصورات و معاصی عملکرد خود طوری رفتار کنیم که انگار ما توان همه چیز را داشتیم ولی اسلام و انقلاب نگذاشت کاری پیش ببریم.
البته هر چقدر تلاش کنیم که خود را در نزد مردم فهیم ایران، بیگناه و شایسته نشان دهیم ولی هرگز نمی‌توانیم در پیشگاه خدای سبحان پوششی برای گناهان خود داشته باشیم فلذا باید بدانیم که برخورد خداوند بسیار سخت و کوبنده خواهد بود. ولیکن بهتر است هر چه زودتر از مردم ستمدیده کشورمان اعتذار طلبیده و به نحوی با همدلی و همنوایی با ایشان بتوانیم گذشته‌های خودرا جبران نماییم.

ابراهیم صدوقی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/23566کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب