درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۲۳۰۳۰۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۳۱ : ۱۸ بازدید: ۵۳۴دیدگاه: ۰

درخواست بسیج دانشجویی از رئیس شورای روابط خارجی برای برکناری عراقچی

درخواست بسیج دانشجویی از رئیس شورای روابط خارجی برای برکناری عراقچی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به کمال خرازی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، پیرامون انتصاب غیرمعمول عباس عراقچی به عنوان دبیر این شورا، نکاتی را یادآور و برکناری وی را خواستار شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به کمال خرازی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، پیرامون انتصاب غیرمعمول عباس عراقچی به عنوان دبیر این شورا، نکاتی را یادآور و برکناری وی را خواستار شد. متن نامه‌ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


جناب آقای دکتر کمال خرازی رئیس محترم شورای راهبردی روابط خارجی

سلام علیکم؛
یقیناً مستحضرید که مقام معظم رهبری مدظله العالی در حکم تشکیل شورای راهبردی روابط خارجی از نقش آفرینی در تصمیم گیری های کلان نشان دادند افق های نو در روابط خارجی، بهره مندی از نظرات نخبگان و تدوین شاخصه‌ها در جهت نیل به اهداف سند چشم‌انداز به عنوان اهداف آن مجموعه مهم یاد کرده‌اند که نشان دهنده اهمیت آن شورا در تصمیمات راهبردی نظام جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجه است.

با توجه به نکات مزبور انتصاب اخیر آقای دکتر عباس عراقچی به عنوان دبیر این شورا که توسط جنابعالی صورت پذیرفته است دو ایراد کلان دارد. اولاً، از نظر قانونی انتخاب دبیر طبق آئین‌نامه آن شورا می بایست با رای گیری از تمام اعضای شورا صورت بگیرد اما بنابر اخبار واصله به نظر می‌رسد انتصاب صورت گرفته با اطلاع و رای باقی اعضا نبوده است به طوری که حتی تعجب دبیر پیشین شورای را نیز در پی داشته است.

ثالثا، از نظر سابقه نامطلوب ایشان طی مدت فعالیت در دولت گذشته در عناوین معاون حقوقی و بین‌الملل و سپس معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی بودند و در امضای قرارداد خسارت بار برجام از آن می توان به مثابه بزرگترین معادله خلع سلاح قرن یاد کرد نقش مهمی داشتند. در ادامه نیز اظهارات نسنجیده و نادرست ایشان در مواجهه با کنشگری دولت سابق ایالات متحده آمریکا نسبت به برجام در فضای عمومی کشور موجب گمراهی از آن شد که نشان از درک غلط و آینده نگری نامناسب ایشان دارد.

همچنین در واپسین روزهای حیات دولت دوازدهم در شش دور مذاکرات بدون نتیجه وین که برخلاف توصیه های رهبر معظم انقلاب به مذاکرات فرسایشی تبدیل شد و تاکنون هیچ عایدی برای جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی نداشته است سرپرست تیم مذاکره کننده بودند؛ لذا در پایان مطالبه قاطعانه دانشجویان انقلابی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اولا شفاف سازی سریع و ابهام زدایی از آن انتصاب غیرمعمول توسط جنابعالی درثانی برکناری هر چه سریع‌تر دکتر عباس عراقچی از دبیری آن شورا و ثالثا انتخاب فردی متعهد و کارآزموده طبق قوانین و موازین معین شده میباشد.

امید است که این اقدام در راستای جلب رضایت افکار عمومی و رفع خطرات گذشته از منافع ملی در اولین فرصت انجام پذیرد

و سلام و علی من اتبع الهدی


بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/23030کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب