درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۲۲۹۸۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷ : ۰۶ بازدید: ۲۲۱دیدگاه: ۰

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

چالش های جدی بودجه ۱۴۰۰ برای دولت مردمی/ احتمال ارائه لایحه متمم

چالش های جدی بودجه ۱۴۰۰ برای دولت مردمی/ احتمال ارائه لایحه متمم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ مشکلات عدیده دارد که ممکن است دولت را در ۶ ماهه دوم با چالش های جدی رو به رو کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، حمیدرضا حاج بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اولویت‌های دولت سیزدهم گفت: دولت آینده کارهای مهمی پیش رو دارد، باید به سرعت لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه دهد زیرا این برنامه خط مشی دولت را مشخص می‌کند.

وی افزود: پس از آن ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ و لایحه اصلاح ساختار بودجه از اولویت‌های مهم دولت است.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه بودجه ریزی رایج پاسخگو نیست، گفت: بودجه ۱۴۰۰ خلاءهای فراوان و مشکلات عدیده دارد که ممکن است دولت را در ۶ ماهه دوم با چالش‌های جدی رو به رو کند، درآمدها و هزینه‌های بودجه ۱۴۰۰ تراز نیست، کسری و رشد بی رویه بودجه از چالش‌های مهم بودجه ۱۴۰۰ است.

حاجی بابایی با بیان اینکه دولت باید گزارشی از وضعیت خزانه ارائه کند، اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۰ بودجه مطمئنی نیست، اگر درآمدهای مورد نظر دولت در بودجه ۱۴۰۰ محقق نشود، دولت سیزدهم مجبور به ارائه لایحه متمم بودجه خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب وزرای قوی و کارآمد از سوی حجت الاسلام رئیسی، تاکید کرد: دولت راه سختی را پیش رو دارد و باید کابینه‌ای قوی برای طی کردن این مسیر سخت انتخاب کند. مجلس نیز باید به دولت کمک کند تا موفق شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم هم افزایی دولت و مجلس، گفت: مجلس به دولت برای انتخاب افراد شایسته در کابینه سیزدهم کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/2298کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب