درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۲۲۳۵ تیر ۱۴۰۰ - ۳۰ : ۱۶ بازدید: ۲۳۹دیدگاه: ۰

خطیب‌زاده: مذاکره بی‌ پایان نخواهیم کرد

خطیب‌زاده: مذاکره بی‌ پایان نخواهیم کرد سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که مذاکره بی‌پایان نخواهیم کرد، گفت: معتقدیم توافق امکانپذیر است، مشروط بر آن‌که آمریکا تصمیم بگیرد میراث شکست خورده ترامپ را کنار بگذارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در توئیتی نوشت: ما به واسطه تعهد جدی خود به حفظ توافقی که ایالات متحده تلاش کرده بود آن را نابود کند، فعال‌ترین طرف در وین بوده‌ایم و اغلب پیش‌نویس‌ها را ما پیشنهاد داده‌ایم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: همچنان معتقدیم که توافق امکانپذیر است، مشروط بر آنکه ایالات متحده تصمیم بگیرد که میراث شکست خورده ترامپ را کنار بگذارد.

وی تصریح کرد: ایران مذاکره بی‌پایان نخواهد کرد.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی و به منظور احیای برجام برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود که از آن زمان تاکنون شش دور مذاکره در وین برگزار شده است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات در آخرین اظهارنظر درباه این مذاکرات در ۳۰ خرداد ماه و پس از نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان این‌که ملاک ما رسیدن به یک توافق خوب است، درباره روند مذاکرات گفت: به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود. (اینجا بخوانید)

هنوز تاریخ دقیقی برای دور بعدی مذاکرات اعلام نشده است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز در توئیتی احتمال توفیق مذاکرات وین در دور هفتم را بالا ارزیابی کرد و در عین گفت که نمی‌توان از پیش با قطعیت سخن گفت.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/223کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب