درحال بارگذاری

گروه: سیاست/بین الملل/ایران شناسه: ۲۱۳۷۵۵ مهر ۱۴۰۰ - ۴۴ : ۱۵ بازدید: ۵۷۱دیدگاه: ۰

فروپاشي از درون!

فروپاشي از درون! آمريكايي‌ها در مقابله نظامي با ايران اسلامي كم آوردند همه نيروي خود را متمركز در جنگ اقتصادي كرده‌اند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، آمريكايي‌ها در مقابله نظامي با ايران اسلامي كم آوردند همه نيروي خود را متمركز در جنگ اقتصادي كرده‌اند.
آقاي رئيسي در نطق مهم، انقلابي و شورانگيز خود در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: «آمريكايي‌ها از تحريم اقتصادي به صورت يك ابزار جنگي عليه ملت‌ها استفاده مي‌كنند» نحوه اعمال اين جنگ و استفاده از ابزارهاي آن در وزارت خزانه‌داري آمريكا بارگذاري مي‌شود.
آمريكايي‌ها در اعمال سياست‌هاي تجاوزكارانه اقتصادي خود خواب فروپاشي از درون عليه ملت ايران را مي‌بينند. استراتژيست‌هاي آن‌ها مي‌گويند: ما بايد ايراني‌ها را با «ركود تورمي» به فلاكت اقتصادي بيندازيم. آن‌ها مشغول اخلال در نظام تصميم‌گيري اقتصادي ما هستند.آن‌ها مي‌گويند سياست‌هاي تورم‌زا و ركودآفرين كم‌هزينه‌ترين ابزار براي فروپاشي از درون است.
آن‌ها مي‌خواهند بگويند؛ ايراني‌ها راه حلي براي رفع مشكل «بيكاري» و مهار «تورم» و بيرون رفتن از «ركود» ندارند. تحريم‌هاي هدفمند و به قول آن‌ها هوشمند «نظام قاعده‌گذاري‌هاي اساسي» براي رسيدن به «ثبات» اقتصادي و ثبات بازار را هدف قرار داده است.
البته خود آمريكايي‌ها در جمع و جور كردن وضع اقتصادي خود با آنكه نفر اول اقتصاد جهان هستند دست‌كمي از ما ندارند. آن‌ها در سياهچاله «كسري بودجه» ، «چاپ بي‌حساب و كتاب پول» و «بدهي دولت» افتاده‌اند. همان چاهي كه هر روز براي فروپاشي اقتصادي ما ، مشغول كندن آن هستند.
حاشيه شهرها و ايالت‌هاي آن‌ها مملو از كارتن‌خواب‌هايي است كه شب و روز را در كنار خيابان‌ها به‌سر مي‌برند. به لحاظ سياسي، مردم از سروكول كنگره و كاخ سفيد به هنگام انتقال قدرت به بايدن بالا رفتند و يك افتضاح سياسي را به جاي انتخاب سياسي به نمايش گذاشتند. به لحاظ نظامي با خفت و خواري از افغانستان فرار كردند و به زودي از عراق هم فرار خواهند كرد.
دولت آقاي رئيسي اگر بر ممشاي بيانيه گام دوم و نيز سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي حركت كند به زودي «ركود تورمي» را پشت سر خواهد گذاشت.
وزرا و رؤساي دستگاه‌ها به‌جاي اين‌كه «مدير هزينه» باشند، بايد در اندازه «مدير درآمد» ظاهر شوند و جلوي هرزرفت «منابع» را بگيرند تا بتوانند به كسري بودجه و نيز معضل كاهش ارزش پول ملي غلبه كنند. تيم هماهنگ اقتصادي دولت با تصميم‌گيري واحد و تئوري عملي واحد، داغ فروپاشي از درون را به دل آمريكايي‌ها خواهند گذاشت به شرطي كه دولت و مجلس بر سبيل سياست‌هاي ابلاغي از سوي رهبري حركت كنند.مهمترين وظيفه تيم اقتصادي دولت اهتمام به ساماندهي ماليه عمومي و بازيافت منابع جديد مالي است.
يكي از رهنمودهاي كليدي رهبري به دولت آقاي رئيسي در ديدار هيئت دولت اين بود كه فرمودند: «حل مشكلات اقتصادي را موكول به رفع تحريم‌ها نكنيد. فرض را بر اين بگذاريد تحريم‌ها هميشگي است.»
و نيز فرمودند : «راه حل موقتي و مُسكّن را كنار بگذاريد دنبال راه‌حل اساسي باشيد. جلوي خلق پول و افزايش نقدينگي را بگيريد براي تورم بالا، كاهش ارزش پول ملي و بهبود وضع كسب و كار برنامه‌ريزي كنيد.»
خوشبختانه اراده‌اي در دولت ديده مي شود كه از نوعي استغناء از مذاكرات با نتيجه‌گيري صفر و وعده‌هاي روي كاغذ حكايت دارد.
اين اراده در سفر وزيرخارجه به نيويورك وملاقات با رهبران سياسي دنيا و طرف‌هاي درگير با ما در برجام به خوبي ملموس است. همچنين اين اراده در نطق انقلابي رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل طرف‌هاي ما در برجام به‌ويژه آمريكا ديده مي شود و دشمن را به انفعال كشانده است. اعلام صريح اين‌كه؛ «در مذاكراتي كه لغو همه تحريم‌ها در آن نباشد شركت نمي‌كنيم» آب پاكي را بر روي دست‌هاي ناپاك آمريكا و سه كشور شرور اروپايي ريخته است.
با نصب مسئولين دلسوز، مردمي، پاكدست و انقلابي يك اميدواري در مردم پديد آمده است كه در تحول در مديريت اجرايي مشكلات يكي پس از ديگري حل مي‌شود. دولت رئيسي بايد با سرعت بخشيدن به سير اين تحول، دشمن را در توطئه‌هايي كه طراحي كرده است نااميد و مردم را به بازسازي انقلابي و عقلاني و فكورانه نظام اجرايي و نظام دانايي در كشور بيش از پيش اميدوار كند.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/21375کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب