درحال بارگذاری

گروه: ورزشی/ایران شناسه: ۱۹۸۴۰۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۵۶ : ۱۱ بازدید: ۱۲۳دیدگاه: ۰

انتقام‌گیری از ژاپن؛

تیم والیبال ایران قهرمان آسیا شد

تیم والیبال ایران قهرمان آسیا شد تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل ژاپن در فینال مسابقات قهرمانی آسیا برای نخستین بار با سرمربی ایرانی به عنوان نخست این مسابقات رسید.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، مرحله ‌نهایی بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا امروز (یکشنبه) با 8 دیدار به میزبانی ژاپن و در شهر چیبا پیگیری شد.

تیم ملی والیبال ایران که با شکست چین در مرحله نیمه‌نهایی به دیدار نهایی راه‌ یافته بود، از ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت تهران و در سالن شماره یک مسابقات به مصاف ژاپن میزبان این مسابقات رفت و با اقتدار حریف را شکست داد.

ملی‌پوشان والیبال ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 22 و 31 بر 29 به پیروزی رسیدند تا با 7 برد متوالی و واگذاری نتیجه تنها یک ست، عنوان قهرمانی جام 21 را به دست آورند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو در بازی حساس و انتقامی فینال مقابل ژاپن به میدان رفت.

برای تیم ملی ایران که همه بزرگانش در المپیک و لیگ ملت‌ها به ژاپن باخته بود، پیروزی در این بازی، فراتر از قهرمانی آسیا بود.

ایران، ست نخست را با تسلط و برتری آغاز کرد ولی بازیکنان ژاپن با قدرت توپ‌گیری و استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران، بازی را به تساوی کشاندند ولی در نهایت نتیجه این ست، 27 بر 25 برای ایران بود.

ست دوم، فرصتی برای نمایش دفاع روی تور ایران و توپ‌گیری پر تلاش ژاپنی‌ها بود. همکاری مدافعان روی تور و اسپکرهای تیم ایران در این ست، منتج به ثبت نتیجه 25 بر 22 به سود شاگردان عطایی شد.

در ست سوم نیز بازی پایاپای پیش رفت و در نهایت شاگردان عطایی با نتیجه 31 بر 29 به برتری رسیدند.

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار برای ششمین بار در دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور یافت و با کسب مقام قهرمانی برای چهارمین بار بر روی سکوی نخست این مسابقات قرار گرفت. اما این قهرمانی یک تفاوت بسیار مهم با سه دوره قبل داشت و با کادر کاملا ایرانی به دست آمد.

پیش‌تر قهرمانی تیم ملی والیبال ایران با هدایت خولیو ولاسکو در سال‌های 2011 و 2015 و ایگور گولاکوویچ در سال 2019 به دست آمده بود.

همچنین تیم ایران در سال‌های 2009 (حسین معدنی) و 2015 (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شده بود. تیم ایران با شکست ژاپن در مسابقه امروز طلسم ناکامی برابر این تیم در دیدار نهایی قهرمانی مردان آسیا را نیز شکست و برای نخستین بار با مربی ایرانی بر بام آسیا ایستاد.

تیم ملی‌ والیبال ایران همچنین یک مدال برنز (2003) نیز در گنجینه افتخارات خود در این رقابت‌ها دارد.

*چین سوم شد

تیم‌های چین و چین‌تایپه از ساعت 10 و 30 دقیقه و در دیدار رده‌بندی این مسابقات به مصاف هم رفتند و ملی‌پوشان چین با شکست سه بر صفر حریف مقام سومی و مدال برنز رقابت‌ها را از آن خود کردند.

چین‌تایپه در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 17، 25 بر 16 و 25 بر 17 مغلوب چین شد تا به جایگاه چهارم رقابت‌ها اکتفا کند.

در دیگر مسابقات امروز نیز تیم قطر با شکست استرالیا در جایگاه پنجم ایستاد، تیم ملی والیبال پاکستان با هدایت رحمان محمدی‌راد و با شکست سه بر صفر کره‌جنوبی در رتبه هفتم قرار گرفت و تیم‌های ازبکستان و تایلند نیز به ترتیب با شکست هنگ‎‌کنگ و کویت در رتبه‌های سیزدهم و پانزدهم جای گرفتند.

نتایج کامل روز پایانی مسابقات به شرح زیر است:

فینال:  ژاپن صفر – ایران 3

رده‌بندی: چین‌تایپه صفر – چین 3

رتبه پنجم و ششم: قطر 3 – استرالیا صفر

رتبه هفتم و هشتم: کره‌جنوبی صفر – پاکستان 3

رتبه نهم و دهم: بحرین 2 – هند 3

رتبه یازدهم و دوازدهم: قزاقستان 3 – عربستان‌ صفر

رتبه سیزدهم و چهاردهم: هنگ‌کنگ صفر – ازبکستان 3

رتبه پانزدهم و شانزدهم: کویت یک – تایلند 3

 

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران بلافاصله بعد از این مسابقات راهی، ایتالیا خواهد شد تا هدایت تیم  جوانان ایران در مسابقات مردان زیر 21 سال جهان را بر عهده بگیرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/19840کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب