درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۱۸۹۵۲۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۸ : ۰۷ بازدید: ۴۲۶دیدگاه: ۰

چشم‌انداز دولت سیزدهم!

چشم‌انداز دولت سیزدهم! دولت سیزدهم چشم‌اندازی را که متناسب با وضع موجود جامعه در نظر گرفته و مصمم به اجرای آن می‌باشد یقینا اولویت اول را در مهار تورم و گرانی جامعه که مردم را مواجه با ناامیدی و نگرانی از آینده خود کرده است به‌کار خواهد گرفت.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، دولت سیزدهم چشم‌اندازی را که متناسب با وضع موجود جامعه در نظر گرفته و مصمم به اجرای آن می‌باشد یقینا اولویت اول را در مهار تورم و گرانی جامعه که مردم را مواجه با ناامیدی و نگرانی از آینده خود کرده است به‌کار خواهد گرفت.

 دولت‌هایی که نسبت به موضوع چشم‌انداز ۲۰ ساله بی‌تفاوت بودند و هیچگاه متناسب با برنامه‌های خود، چشم‌اندازی نداشتند در سیاست‌گذاری‌ها و آینده‌نگری‌های خویش موفق نبودند.
چشم‌انداز به‌مفهوم خوب دیدن و یا هنر دورنگری برای آینده‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت  داشتن است. پس دولتی را مصمم گویند که در کوتاه‌مدت، خود را موفق نشان داده و راه را برای ادامه اهداف خود بگشاید. که دولت سیزدهم طبق برنامه‌های ارائه شده خود مصمم به اجرای این مراحل تعریف شده می‌باشد.
به عبارتی چشم‌انداز یعنی پرش به آینده‌ای است که راجع به امیدها، اهداف و نگرانی‌ها صحبت می‌کند. در این موقع باید دولت‌ها کیفی فکر کنند ولی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت توجه به کمّی داشته باشند.
اگر اهداف کمّی در چشم‌انداز جایگزین گردد آن موقع چشم‌انداز کوچک می‌شود چون چشم‌انداز سند فراملی است اگر دولت‌ها و افراد عوض شوند باید چشم‌اندازها عوض نشوند.
یقینا دولت سیزدهم آینده را تکرار گذشته نخواهد نمود زیرا نسبت به چشم‌انداز خود نظر کارشناسی دارد و اهدافی که در آن در نظر گرفته است دست یافتنی است. چون آینده چیزی است که افراد و دولت‌ها خودشان می‌سازند فردی و یا دولتی که چشم‌انداز نداشته باشد فاقد هدف است در این هنگام ادامه بقاء ممکن نیست.
ولیکن دولت سیزدهم تنها دولتی است که از ابتدای شروع کار خود مورد هجمه غیرمنصفانه مخالفان  قرار گرفته است تا نتواند قول‌ها و تصمیمات خویش را برای حل مشکلات مردم و پیشرفت تدریجی کشور به منصه ظهور بگذارد البته اشتباه می‌کنند زیرا دولتی که شکسته‌پای نباشد در حال حرکت و سازندگی است چون هدف از حرکت رسیدن به مقصد نهایی می‌باشد.

* برگرفته از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب

ابراهیم صدوقی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/18952کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب