درحال بارگذاری

گروه: سیاست/بوشهر/ایران شناسه: ۱۸۸۴۲۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۴۵ : ۱۷ بازدید: ۱۹۰دیدگاه: ۰

اسلامی: مردم باید ثمره انرژی اتمی را لمس کنند

اسلامی: مردم باید ثمره انرژی اتمی را لمس کنند رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: انرژی اتمی را به گونه‌ای بسیج می‌‌کنیم که مردم ثمرات آن را در زندگی لمس کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، محمد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: تکنولوژی هسته‌ای جز مولفه‌های قدرت است و علوم پیشرفته جایگاه ایران را در جهان تعیین می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در کشور‌های دیگر دانشجویان ایرانیان را منع تحصیل می‌‌کنند که این نشان‌دهنده اهمیت رشته هسته‌ای در دنیا است.

وی بیان کرد: توسعه و صنعتی کردن علم و فناوری برای ما بسیار مهم است و برنامه داریم که محصولات و کاربردها را در این زمینه گسترش دهیم.

این مقام مسؤول توضیح داد: سازمان انرژی اتمی را به گونه‌ای بسیج می‌‌کنیم که تاثیرات آن در زندگی مردم لمس شود.

اسلامی تصریح کرد: در حوزه‌های معیشت و اشتغال در بخش کشاورزی و سلامت اقدامات بسیار تاثیرگذاری وجود دارند که ما آن را انجام خواهیم داد.

وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر طبق استانداردها و ضوابط در حال تولید برق در شبکه است؛  تولید برق از پنج هزار کیلوبایت در ساعت طی پانزده روز گذشته عبور کرده و واحدهای دوم و سوم عملیات ساختمانی در حال ساخت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با اتخاذ یک سری شیوه‌ها تامین مالی و جلوگیری از بیشتر شدن تاخیرات و سرعت بخشیدن به امور در تولید برق می‌‌خواهیم حداکثر طبق زمان‌بندی آمار تولید را به سه هزار مگابایت برق هسته‌ای برسانیم.

اسلامی تاکید کرد: انرژی هسته‌ای نیاز مبرم و فوری حال کشور است همچنین ما باید در توسعه تولید برق شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های ما مطابق استانداردهای بین‌المللی است و در بازدید‌های آژانس اقدامات ما جز تجربه‌های برتر شناخته شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: تیم مدیریت و نیروهای ما از کیفیت و خبرگی لازم برخوردار هستند که متعهدانه در حال بهره‌برداری هسته‌ای و تولید دانش در شرایط تحریم‌اند که خود دستاوردی متفاوت است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/18842کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب