درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/بین الملل/ایران شناسه: ۱۶۹۵۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷ : ۱۶ بازدید: ۱۷۲دیدگاه: ۰

امیدواری وزیر انرژی روسیه نسبت به تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران در دولت سیزدهم

امیدواری وزیر انرژی روسیه نسبت به تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران در دولت سیزدهم وزیر انرژی روسیه در دیدار سفیر ایران ابراز امیدواری کرد که مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور و طرح‌های مشترک در حوزه‌‌های انرژی، حمل و نقل و هسته‌ای در دولت سیزدهم با قدرت بیشتری به پیش برود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «نیکلای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (جمعه) ۱۱ تیر ماه راه‌های توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در زمینه نفت و انرژی را بررسی کردند.

نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه که از طرف روسیه ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز برعهده دارد، عصر امروز در دیدار کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و انرژی تاکید کرد.

 

تبریک انتخابات در ایران

وزیر انرژی روسیه در  این دیدار، برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب ملت ایران در این انتخابات را تبریک گفت.

 وی با اشاره به علاقه‌مندی روسیه برای توسعه روزافزون روابط با ایران گفت: امیدوارم در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی، این مناسبات با قدرت بیشتری پیش برود و دو کشور بتوانند در کنار یکدیگر با تحریم‌های غرب مقابله کنند.

 وزیر انرژی روسیه به طرح‌های مشترک دو کشور در حوزه نفت، گاز، انرژی، خطوط ریلی و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اشاره و ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف سیر صعودی طی کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با قدردانی از پیام تبریک رئیس جمهور روسیه خطاب به رئیس جمهور منتخب ایران گفت: آقای پوتین نخستین رئیس جمهوری بود که پیروزی آیت‌الله رئیسی را به ایشان تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه ۲۹ خرداد ماه و پس از اعلام نتایج سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات، در پیامی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید شاهد گسترش همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه باشیم.

 

طرح‌های مهمی در زمینه انرژی بین ایران و روسیه در دست اجراست

کاظم جلالی با بیان اینکه روابط دو کشور در آینده با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت، افزود: مطمئن هستیم که رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران موضوع تحکیم و تقویت همگرایی با روسیه را قوی‌تر از گذشته در دستورکار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح‌های مهمی در زمینه انرژی بین دو کشور در دست اجراست، گفت: نیروگاه حرارتی سیریک، به عنوان طرحی عظیم، تنها یکی از پروژه‌های مشترک ایران و روسیه است.

این دیپلمات ارشد ایرانی به آغاز تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» در ایران، به عنوان نخستین کشور منطقه و ششمین کشور جهان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طرح تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» در ایران به نتیجه رسید و از هفته پیش تولید این واکسن در ایران آغاز شد.

جلالی تاکید کرد: روابط دو کشور در شرایط بسیار خوبی است و امیدواریم با همکاری یکدیگر، روز به روز این مناسبات گسترش پیدا کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/1695کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب