درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۱۶۴۲۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۳۳ : ۱۰ بازدید: ۱۸۲دیدگاه: ۰

روز ملی کانادا زیر سایه سنگین کشف گورهای جمعی کودکان بومی

روز ملی کانادا زیر سایه سنگین کشف گورهای جمعی کودکان بومی چند شهر بزرگ در کانادا مراسم روز ملی این کشور را به‌دلیل کشف‌شدن تعداد زیادی گورهای دسته‌جمعی کودکان بومی لغو کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، ماجرای هولناک کشف صدها گور دسته‌جمعی در محوطه مدارس شبانه‌روزی قدیمی که از آنها اجساد کودکان بومی کانادایی بیرون کشیده‌شده، سایه سنگینی بر روز ملی کانادا انداخته است.

در تقویم مناسبت‌های کانادا، روز پنجشنبه یکم جولای (به وقت محلی) به‌عنوان روز ملی این کشور ثبت‌شده که طی سال‌های گذشته در آن مراسم‌های مختلفی به همراه جشن و آتش‌بازی در شهرهای مختلف کانادا برگزار می‌شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، امسال اما شهرهای مختلفی در کانادا مراسم روز ملی این کشور را به‌دلیل کشف گورهای جمعی کودکان بومی لغو کرده و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا نیز گفت که روز ملی امسال، «روزی برای تأمل» در این حوادث است.

همزمان، راهپیمایی «روز کانادا را لغو کنید» در اُتاوا پایتخت این کشور به محل حضور هزاران نفر از مردم خشمگین و معترض که برای زنده نگاه داشتن یاد بومیان قربانی جنایت‌های مدارس شبانه‌روزی دولتی لباس نارنجی پوشیده بودند، تبدیل شد.

آنها سپس در انتهای مسیر راهپیمایی مقابل ساختمان پارلمان کانادا تجمع کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بنرها و پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مانند «هیچ افتخاری در نسل‌کشی نیست» یا «همانطور که هلوکاست را جشن نمی‌گیرید نباید روز ملی کانادا را نیز جشن بگیرید» به سکوت دولت و پارلمان این کشور در قبال کشف گورهای جمعی اعتراض کردند.

رسانه‌های کانادایی در هفته‌های گذشته ۳ بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به ۱۰۰۰ کودکان بومی کانادا بوده‌اند خبر داد‌ه‌اند.

در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌اشان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

این در حالی است که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا به‌جای عذرخواهی از طرف دولت فدرال این کشور از بومیانی که فرزندانشان قربانی جنایت نژادپرستانه مدارس دولتی شبانه‌روزی در سال‌های گذشته شده بودند، تقصیر را گردن واتیکان انداخت.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/1642کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب