درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۱۵۵۹۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵ : ۰۶ بازدید: ۳۱۳دیدگاه: ۰

هواشناسی ایران

هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در ۱۳ استان

هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در ۱۳ استان سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه در ۱۳ استان از کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود و دما در سواحل شمالی به طور نسبی کاهش می‌یابد.

 در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز یکشنبه تا اواسط هفته در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایداری حاکم خواهد بود و سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه تنها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور و منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی شده است. روز یکشنبه نیز خلیج‌فارس به ویژه مناطق مرکزی آن و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تغییر نوع توده هوا توام با افزایش شیو فشاری

نوع مخاطره: رشد ابرهای همرفتی گاهی همراه با رگبارباران، رعدوبرق، احتمال تگرگ در مناطق مستعد، برخی نقاط اصابت صاعقه، وزش بادشدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاگ

منطقه اثر:

جمعه 1400/04/11 : اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استانهای قزوین، زنجان، البرز، سمنان و تهران.

شنبه 1400/04/12 : مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استانهای البرز، سمنان، تهران.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به علت کاهش دید، احتمال جاری شدن رواناب بصورت نقطه ای و محلی، احتمال برخورد صاعقه، رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال آسیب به سقف خانه‌ها و سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد جاده ایی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در چرای دامها در مراتع مرتفع، تقویت سازه های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره و بکارگیری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/1559کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب