درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۱۵۲۶۸۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷ : ۱۴ بازدید: ۱۷۳دیدگاه: ۰

نیویورک تایمز: آمریکا آخرین پایگاه سیا در افغانستان را منهدم کرد

نیویورک تایمز: آمریکا آخرین پایگاه سیا در افغانستان را منهدم کرد روزنامه نیویورک تایمز تأیید کرد که آمریکا با بمباران کنترل شده، آخرین پایگاه سیا در افغانستان را نابود کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز تأیید کرد که ارتش آمریکا با بمباران کنترل شده، آخرین پایگاه سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در افغانستان را منهدم کرد.

این روزنامه روز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی گفت که این انفجار که در سراسر کابل شنیده شد، پایگاه بسیار مستحکم «عقاب» را که آخرین پایگاه سیا در خارج از فرودگاه کابل بود را نابود کرد.

نیویورک تایمز تصریح کرد که هدف از تخریب این پایگاه اطمینان از این بود که داده‌ها و تجهیزات موجود در آن، به دست گروه طالبان که افغانستان را تحت کنترل خود دارند، نرسد.

این پایگاه که در اوایل جنگ تأسیس شد، در یک کارخانه آجرسازی سابق دایر شده بود و از یک مکان کوچک به یک مرکز بزرگ تبدیل شد که برای آموزش نیرو‌های ضد تروریسم سرویس‌های اطلاعاتی افغانستان استفاده می‌شد.

پایگاه عقاب بسیار محرمانه بود و با یک دیوار سه متری حصار گذاری شده بود، علاوه بر این چندین ایست بازرسی در داخل آن وجود داشت.

یک پیمانکار سابق سیا توضیح داد که منهدم کردن یک  پایگاه کار ساده‌ای نیست. علاوه بر سوزاندن اسناد و خرد کردن هارد دیسک، تجهیزات حساس نیز باید از بین بروند تا به دست طالبان نیفتند.  

این روزنامه همچنین تاکید کرد که تخریب این پایگاه از قبل برنامه ریزی شده بود و مربوط به انفجار بزرگ در فرودگاه نبود.

این اقدام با نزدیک شدن به تاریخ توافق شده بین آمریکا و طالبان برای پایان دادن به تخلیه مردم از کابل و خروج کامل نیرو‌های خارجی از افغانستان تا  ۳۱ اوت (۹ شهریور) صورت گرفت.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/15268کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب