درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۱۵۲۳۷۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۴۰ : ۰۹ بازدید: ۱۸۹دیدگاه: ۰

روسیه: تروریست‌ها سعی دارند اوضاع افغانستان را پیچیده‌تر کنند

روسیه: تروریست‌ها سعی دارند اوضاع افغانستان را پیچیده‌تر کنند سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در کابل، این فاجعه را در واقع تلاش گروه‌های تروریستی، به‌خصوص داعش، برای پیچیده‌تر کردن وضعیت نه چندان ساده افغانستان ارزیابی کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات تروریستی در نزدیکی فرودگاه شهر کابل که در نتیجه آن بیش از 100 نفر کشته و حدود 200 نفر زخمی شدند، تلاش گروه‌های تروریستی برای پیچیده‌تر کردن اوضاع افغانستان است که بدون چنین اقداماتی هم چندان ساده نیست.

وی با محکوم کردن این حملات، گفت: «روسیه به خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان این انفجارها تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی می‌کند و امیدوار است که امنیت و صلح هرچه سریع‌تر در افغانستان برقرار شود.»

این دیپلمات روس یادآور شد که این اقدام تروریستی در شرایطی رخ داد که نیروهای نظامی خارجی در حال خروج از کابل بودند و عده بسیار زیادی از شهروندان افغان به منظور خارج شدن از این کشور در محوطه فرودگاه تجمع کرده بودند.

"دیمیتری ژیرنوف" سفیر روسیه در افغانستان نیز شب گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ازوزدا» ابراز عقیده کرد که حملات تروریستی رخ داده در فرودگاه کابل نتیجه منطقی هرج و مرج و آشفتگی اوضاع آنجاست که از زمان آغاز تخلیه نظامیان آمریکایی بر آن حاکم شده است.

وی توضیح داد: «در چنین شرایطی امکان برقراری نظم و ترتیب در فرودگاه کابل وجود نداشت. در حالی‌که آمریکایی‌ها هنوز آنجا را ترک نکرده بودند، نیروهای طالبان در فکر بدست گرفتن کنترل فرودگاه بودند، ولی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دادند و این وضعیت باعث هرج و مرج و ناامنی شدید در این منطقه شد و تروریست‌ها نیز از این شرایط سوء استفاده کرد و این فاجعه رخ داد.»

ژیرنوف با یادآوری اینکه وضعیت پیرامون سفارت روسیه در کابل با ثبات و امن است، افزود: «ما تمامی مسائل امنیتی را با نمایندگان طالبان که کنترل اوضاع در پایتخت افغانستان را برعهده دارند در میان گذاشته و با آنها به توافقات لازم رسیده‌ایم و سفارت ما اکنون تحت حمایت آنها قرار دارد. تمامی دیپلمات‌های روسی در امنیت بسر می‌برند و همانطور که می‌دانید اتباع روسی نیز قبل از وقوع این حادثه بطور عملیاتی از افغانستان خارج شدند.»

این دیپلمات اوضاع کابل را نسبتاً باثبات ارزیابی کرد و گفت، حمله تروریستی و این فاجعه در منطقه‌ای رخ داد که وضعیت آن از هر جای دیگری بدتر بود.

لازم به یادآوری است که تعداد قربانیان سری حملات تروریستی در نزدیکی فرودگاه شهر کابل به 170 نفر رسیده که در بین آنها 13 نظامی آمریکایی نیز وجود دارد. علاوه بر این، بیش از 200 نفر هم در نتیجه این اقدام تروریستی زخمی شده‌اند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/15237کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب