درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۱۴۴۴۳۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۴ : ۱۰ بازدید: ۵۹۹دیدگاه: ۰

آن‌ها که رفتند کاری یزیدی کردند!

آن‌ها که رفتند کاری یزیدی کردند! اتفاقاتی که در 8 سال گذشته به خصوص چهار سال دوم دولت روحانی رخ داد به گونه‌ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت و حتی عملکرد آن را ضعیف و ناکارآمد تلقی کرد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، بالاخره آخرین جلسه اعضای هیئت دولت دوازدهم به ریاست رئیس جمهور جدید جناب دکتر رئیسی برگزار شد و از هفته آینده هیئت دولت جدید با وزرای جدید و تازه‌نفس و انقلابی شروع به کار می‌کند.
اتفاقاتی که در 8 سال گذشته به خصوص چهار سال دوم دولت روحانی رخ داد به گونه‌ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت و حتی عملکرد آن را ضعیف و ناکارآمد تلقی کرد. عملکرد دولت روحانی در مجموع در بیش‌تر عرصه‌ها ویرانگر و نابودکننده بسیاری از ارزش‌ها و دستاوردهای چند دهه نظام جمهوری اسلامی بود. هر چند دولت‌های گذشته نیز با درجات متفاوت، کوتاهی‌ها، لغزش‌ها و ناکارآمدی‌هایی داشتند ولی به جرأت می‌توان گفت نه تنها ناکارآمدترین دولت پس از انقلاب، دولت روحانی بود؛ بلکه خیانت‌بارترین دولت نیز در حق مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی بود. دولت روحانی هم اقتصاد ایران را ویران کرد و هم بزرگ‌ترین لطمه را به معیشت ایران وارد کرد به طوری که میلیون‌ها نفر را به زیر خط فقر برد. در سایه همین عملکرد شوم اعتمادبخشی از مردم نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دچار خدشه شد. اعتقادات دینی بخشی از مردم خصوصاً جوانان دچار آسیب شد. آسیب‌های اجتماعی چند برابر شد. میزان طلاق افزایش یافت، میزان ازدواج و به دنبال آن فرزندآوری کاهش پیدا کرد. در بسیاری از جاها امنیت ملی مورد تعرض قرار گرفت. فناوری هسته‌ای که محصول افتخارآفرینی دانشمندان جوان ایران‌زمین و نشان غرور ایرانیان بود آسیب جدی دید. همه برنامه‌های دولت در برجام نافرجام خلاصه شد و ملت ایران در این معامله نابرابر دچار خسارت محض شد. عزت بین‌المللی ایران آسیب جدی دید. ملت‌های آزاده در اقتدار ایران در برابر زیاده‌طلبی‌های کشور‌های سلطه‌گر خصوصاً آمریکای جنایتکار دچار تردید و در برخی موارد دچار ناامیدی شدند. نفوذ، بسان موریانه‌ای در بدنه نظام جمهوری اسلامی راه پیدا کرد که به سادگی هم نمی‌توان از دست آن رهایی یافت.
در اقدامی هماهنگ با نقشه دشمنان در خارج از کشور، دولت روحانی همه برنامه‌های براندازی را پیاده کرد. درست در تابستان داغی که آمریکایی‌ها برای ایجاد آشوب در کشور وعده داده بودند دولت روحانی با قطع آب و برق مردم در گرم‌ترین فصل سال همراه با گرانی‌های سرسام‌آور با این تابستان داغ همراهی و هماهنگی کردند. با گران کردن ناگهانی بنزین آشوبی بزرگ در کشور راه انداختند که نتیجه تلخش از بین رفتن تعدادی از هموطنان و خسارت‌های میلیاردی به کشور و صدها عوارض دیگر شد که هنوز دامن نظام را رها نکرده است. با ایجاد قحطی‌های ساختگی از قبیل کمبود مرغ و تخم‌مرغ و روغن و برخی کالاهای اساسی دیگر عزت ملت ایران را لگدمال کردند و باعث شدند تا ملت شریف و فرهیخته ایران برای چند دانه تخم‌مرغ در صف‌های طولانی انتظار بکشد. فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی را پایمال کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری به جای تقویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به ولنگاری فرهنگی دامن زدند. اختلاس‌ها و رانت‌خواری‌ها و حقوق‌های نجومی را بر کشور تحمیل کردند. آهنگ رشد و توسعه و پیشرفت کشور در گلو خاموش شد و بسیاری از طرح‌های عمرانی از قبل از دولت روحانی همچنان ناتمام رها شدند. با تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس توسط شخص رئیس جمهور هزاران مردم را به خاک سیاه کشاندند و در این زمینه عده‌ای خاص که از قبل در جریان همه چیز بودند صاحب سودهای میلیاردی شدند. با کاهش شدید و کم‌سابقه پول ملی و افزایش ارز و طلا به خیال خود خواستند آخرین میخ را بر تابوت نحیف ملت ایران بزنند. قصه تلخ عملکرد دولت روحانی زیاد است و همه آنچه که مختصر بدان اشاره شد و صدها مواردی که بدان‌ها اشاره نشد همگی را مردم ایران با گوشت و پوست و استخوان خود چشیدند.
بعید می‌دانم تمام این برنامه‌هایی که در این هشت سال پیاده شد هدفی جز براندازی و کشاندن ایران اسلامی به آغوش آمریکا نداشته باشد. در این میان هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری و آگاهی و بصیرت ملت ایران بود که مانع شد در دام این نقشه شوم نیفتند و مردم بتوانند با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهوری را برگزینند که همه دغدغه‌اش خدمت به مردم و برگرداندن انقلاب اسلامی به ریل اصلی‌اش باشد. بدون آنکه بخواهم زحمات و تلاش‌های نیروهای خدوم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را نادیده بگیرم برآیند عملکرد دولت روحانی به خصوص آن دسته از عملکردی که برخاسته از سیاست‌های شخص روحانی و حلقه‌های نزدیکش بود تعبیری جز عملکرد یزیدی نمی‌توان برایش پیدا کرد.

اکنون آن‌ها که رفتند کاری یزیدی کردند و آن‌هایی که آمده‌اند باید کاری علی‌وار کنند. منشور رفتار علی‌وار، نهج‌البلاغه است. می‌دانیم چه مسیر سختی در پیش پای دولت سیزدهم است، بسان همان مسیر سختی که در پیش روی حضرت علی علیه‌السلام قرار داشت. دولتی که هم باید ویرانگری‌ها را آباد کند و بسیاری از اصول و ارزش‌هایی را که زیر پا گذاشته شد احیا کند و هم بتواند خدمتی در شأن و جایگاه رفیع ملت ایران کند.
این دولت نیازمند حمایت و همفکری است. اگر این دولت موفق شود، شیرینی آن در کام همه ملت ایران خواهد ماند و اگر خدایی ناخواسته نتواند به آرمان‌ها و اهداف و قول‌هایی که داده عمل کند تلخی آن وجود همه ملت ایران را در برخواهد گرفت.

دکتر نصرالله شفیعی

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/14443کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب