درحال بارگذاری

گروه: هنر و رسانه / حوزه رادیو و تلویزیون/ایران شناسه: ۱۳۶۴۰۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۵۲ : ۱۷ بازدید: ۳۶۲دیدگاه: ۰

مدیریت تنوع ذائقه فرهنگی در رسانه‌ملی؟

مدیریت تنوع ذائقه فرهنگی در رسانه‌ملی؟ عشق به امام حسین علیه السلام در دل و جان اکثریت مردم ایران متبلور است و طبیعی است که نمود آن در رسانه‌ملی عیان باشد.

۱) عشق به امام حسین علیه السلام در دل و جان اکثریت مردم ایران متبلور است و طبیعی است که نمود آن در رسانه‌ملی عیان باشد.
۲) تبلیغات و برنامه‌سازی تلویزیونی کار آسانی نیست و جذب آحاد مردم نسبت به موضوع مهم و ممزوج با هویت ایرانیان، یعنی محرم و عاشورا، علاوه بر هوشمندی، نیازمند هنرمندی وافر است، در حالیکه حجم زیاد برنامه‌های سخنرانی و مداحی در این ایام، بعید است در اثربخشی در مخاطب و نگهداشت آنها، رسانه ملی موفق بوده باشند.
 ۳) پاسداشت محرم در شبکه‌های تلویزیونی منافاتی با تامین سایر ذائقه‌ها اعم از ورزشی، مستند، فیلم و سریال و...،  ندارد در حالی که به عنوان مثال قطع سریال گاندو در شبهای تاسوعا و عاشورا نشان از عدم توجه مدیران رسانه‌ملی در حفظ و نگهداشت مخاطب دارد.
 ۴) رسانه‌ملی میزان سنجش و ارزیابی مدیران شبکه‌های خود را باید بر اساس میزان جذب مخاطب قرار دهد و لازمه این امر توجه به ذائقه همه مخاطبان است نه رقابت بین شبکه‌ها در حجم و میزان پخش برنامه‌های مناسبتی و سخنرانی و مداحی، که پخش به اندازه آنها لازم، ولی هوشمندانه عمل کردن در این امر واجب است.

دکتر قاسم حبیب‌زاده

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/13640کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب