درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/ایران شناسه: ۱۳۲۱۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸ : ۰۶ بازدید: ۱۳۰دیدگاه: ۰

هنیه در بیروت:

از حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود عقب نمی‌نشینیم

از حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود عقب نمی‌نشینیم رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با مقامات فلسطینی و لبنانی در بیروت تاکید کرد که به تحقق وحدت ملی ادامه داده و از حق بازگشت ۷ ملیون آواره فلسطینی به سرزمین خود عقب نمی‌نشینیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از  تسنیم از المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بعد از دیدار با مقامات سیاسی فلسطین و لبنان در این کشور اعلام کرد که که همه مولفه‌های امت اسلامی و آزادگان جهان در خدمت آرمان فلسطین است.

اسماعیل هنیه گفت که جنبش حماس به تلاش و فعالیت خود جهت رسیدن به وحدت ملی بر اساس پروژه مقاومت و مشارکت سیاسی ملی ادامه خواهد داد.

وی در جریان ده‌ها نشستی که با سیاستمداران و گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان و علما و اهالی رسانه در بیروت انجام داد بر ادامه تلاش‌های مقاومت فلسطین در پروژه آماده سازی برای نبرد آزادسازی فلسطین در آینده تاکید و اعلام کرد که حماس به این رویکرد اصلی ملی تا آزادسازی کامل فلسطین پایبند است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین حق دارد خود را توسعه بخشیده و با همه روشها و امکانات مجهز گردد افزود، این حق مقاومت فلسطین است که برای جنگ آینده آماده شود.

اسماعیل هنیه ادامه داد، من به ملت فلسطین و همه آزادگان امت عربی و اسلامی می‌گویم به این مقاومت که درخواست کمک ساکنان بیت المقدس و نمازگزاران مسجدالأقصی را اجابت کرد، اعتماد داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه جنبش حماس قاطعانه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن در سرزمین فلسطین را رد می‌کند، گفت که همه مولفه‌های امت اسلامی و آزادگان جهان در خدمت آرمان فلسطین هستند.

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در پایان سخنان خود با اشاره بر لزوم تلاش جمعی جهت حمایت از پایداری و مبارزه مردم فلسطین در داخل و خارج از کشور بر حمایت از مقاومت ملت فلسطین جهت توانمندسازی آنها با همه ابزار و امکانات موجود تا بازگشت این مردم به سرزمین اصلیشان و آزادی فلسطین تاکید کرد.

اسماعیل هنیه روز گذشته در جریان نشست با هیئت‌های ملی و مدنی و نمایندگان گروه‌ها و کمیته‌های مردمی فلسطین در بیروت تاکید کرد که بازگشت 7 میلیون آواره فلسطینی به شهرها و روستاهای اصلی خودشان در فلسطین حق شرعی آنهاست که ما هرگز از آن عقب نمی‌نشینیم و هر بهایی که لازم باشد برای آن می‌پردازیم و از اصول و ثوابت ملی فلسطین تا زمان آزادسازی سرزمینمان حمایت خواهیم کرد.

روز سه‌شنبه اسماعیل هنیه با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت و شماری از شخصیت‌های لبنانی و فلسیطنی ساکن این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس روز دوشنبه نیز به دیدار «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا رفت.

هنیه همچنین با «نبیه بری»، رییس مجلس و «حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و با آنان درباره نتایج نبرد شمشیر قدس و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیروزی مقاومت فلسطین گفت‌وگو کرد.

اسماعیل هنیه روز گذشته نیز با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیروت دیدار کرد. دو طرف درباره مکانیزم‌های سرمایه گذاری در پیروزی غزه و مقاومت در جنگ شمشیر قدس گفت‌وگو و بر لزوم حفظ وحدت ملت فلسطین درباره قدس و مقاومت و مقابله با چالش‌ها با مواضع ثابت تأکید کردند.

اسماعیل هنیه در دیدار با رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی فلسطینی و لبنانی در بیروت اعلام کرد : به تلاش برای تحقق وحدت ملی و تقویت پروژه مقاومت ادامه می‌دهیم و به مسئولیت‌های خود در زمینه حمایت از ملت فلسطین عمل خواهیم کرد.

 

دیدار هنیه با مفتی لبنان

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در راس هیئتی بلندپایه از این جنبش به لبنان سفر کرده است، در چارچوب ادامه دیدارهای خود با مسئولان و شخصیت‌های لبنانی، روز چهارشنبه با شیخ عبداللطیف دریان مفتی این کشور دیدار کرد.

شیخ دریان ضمن تمجید از پیروزی دلاورانه مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ 11 روزه، این را یک پیروزی از جانب خداوند در راستای آزادسازی کامل سرزمین فلسطین دانست.

هنیه نیز ضمن تمجید از مواضع لبنان در حمایت از ملت و قضیه فلسطین، بر تمایل جنبش متبوعش برای برقراری روابط خوب و نزدیک با عموم لبنانی‌ها در راستای خدمت به ملت و مسئله فلسطین تاکید کرد.

وی تاکید کرد که پیروزی مقاومت در غزه، پیروزی همه امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان است و این یک نقطه تحول تاریخی در مبارزات ملت فلسطین علیه اشغالگران بود.

هنیه تصریح کرد که آنچه مقاومت در نبرد اخیر با دشمن صهیونیستی به نمایش گذاشت، بخش ناچیزی از آن چیزی بود که برای نبرد آزادسازی فلسطین آماده کرده است.

 

سفر هیئتی اسرائیلی به مصر برای پیگیری پرونده مبادله اسرا با حماس

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیئتی اسرائیلی روز چهارشنبه برای پیگیری پرونده مبادله اسرا با جنبش حماس راهی قاهره شده است.

به گفته این منبع، ریاست این هیئت را "یارون بلوم" هماهنگ کننده امور اسرا و مفقودین اسرائیلی بر عهده دارد و شماری از مسئولان امنیتی اسرائیلی نیز او را همراهی می‌کنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اخیرا چندین هیئت اسرائیلی برای پیگیری این پرونده به مصر سفر  کرده اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/1321کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب