درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۱۱۸۷۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۴ : ۱۴ بازدید: ۲۵۹دیدگاه: ۰

ماموریت قالیباف به کمیسیون بهداشت بعد از بازدید شبانه

شهریاری: وزارت بهداشت قول داد مشکل صف‌های واکسن تکرار نشود

شهریاری: وزارت بهداشت قول داد مشکل صف‌های واکسن تکرار نشود رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از ماموریت رئیس مجلس به این کمیسیون برای بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا خبر داد و گفت: مسئولان وزارت بهداشت هم قول داده‌اند که این مشکلات حل شود و شاهد چنین صف‌هایی نباشیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نق از فارس، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بازدید امروز اعضای این کمیسیون از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران اظهار داشت: در هفته های اخیر تعداد زیادی از شهروندان با ما تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند که عده‌ای شبانه در صف‌های مقابل مراکز واکسیناسیون می‌مانند تا نوبت‌شان شود و حتی شایعاتی درباره فروش صف با قیمت بالا نیز به گوش ما رسیده بود.

وی افزود: حدود 10 روز پیش این موضوعات را به دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کردیم که در پاسخ به ما گفت، در حال فراهم کردن فضاهای بزرگتر برای واکسیناسیون گروه‌های هدف هستیم و با وجود آنکه بارها اعلام کرده‌ایم که از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌کنیم اما مردم به دلیل نگرانی مراجعه می‌کنند و این باعث ازدحام می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بامداد دیروز هم آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس به صورت سرزده از مرکز واکسیناسیون حسینیه ارشاد بازدید کرد و مشکلات مردم را از نزدیک دید، لذا دیشب آقای قالیباف به کمیسیون بهداشت و درمان مأموریت داد که از مراکز تجمیعی واکسیناسیون بازدید کنند و از نزدیک روند امور را ارزیابی کنند؛ به همین خاطر، امروز ساعت 11 هیأتی از کمیسیون از مرکز واکسیناسیون مستقر در باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردیم و در جریان کیفیت کار و نظرات مردم قرار گرفتیم.

 

واکسن برای دُز دوم موجود است/ وزارت بهداشت قول داد مشکل صف ها تکرار نشود

شهریاری تصریح کرد: براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، ظاهراً قرار است چند مرکز بزرگ در شهر تهران برای افزایش مراکز واکسیناسیون در نظر گرفته شود و برای تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به گروه‌های هدف نیز واکسن به اندازه کافی موجود است، البته ما به سهم خودمان به خاطر مشکلات پیش آمده از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنیم؛ مسئولان وزارت بهداشت هم قول داده‌اند که این مشکلات حل شود و شاهد چنین صف‌هایی نباشیم.

وی در ادامه در خصوص میزان واکسن‌‌های وارد شده گفت: آنچه مدنظر بوده و مورد نظر است وارد نشده، چون برخی شرکت‌های خارجی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و حتی واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک هم به میزان مورد انتظار وارد نشده، اما به هر حال برای تزریق دُز دوم واکسن کافی موجود است.

 

وزارت بهداشت از ظرفیت بسیج و نیروهای مسلح برای واکسیناسیون استفاده کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین در خصوص آخرین وضعیت واکسن‌های کرونای تولید داخل اظهار داشت: هرچند به دلیل برخی مشکلات زیرساختی میزان مورد انتظار برای تولید داخل هنوز محقق نشده، اما واکسن‌های «کووایران برکت» به مرحله‌های تولید قابل توجهی رسیده و واکسن مشترک ایران و کوبا در انستیتوپاستور نیز در آستانه تزریق عمومی است.

شهریاری تأکید کرد: البته مهم‌تر از تأمین واکسن مورد نیاز، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون است که در این رابطه ضروری است وزارت بهداشت از ظرفیت بسیج مردمی و نیروهای مسلح استفاده کند تا کار با سهولت بیشتری انجام شود.

 

تا پایان سال همه مردم حداقل یک نوبت واکسینه می‌شوند

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روندی که تاکنون در تولید و واردات واکسن طی شده و براساس گزارش‌های ارائه شده، امیدواریم تا پایان سال همه مردم یک نوبت واکسینه شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: حدود 16 میلیون و 800 هزار دُز واکسن از سبد کواکس نیز خریداری شده و پول آن هم پرداخت شده که هنوز وارد نشده است و مسئولان وزارت بهداشت در حال پیگیری برای واردات این میزان واکسن هستند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/1187کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب