درحال بارگذاری

گروه: فناوری / حوزه علم و فن آوری ایران/ایران شناسه: ۱۱۵۴۳۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷ : ۰۷ بازدید: ۲۹۷دیدگاه: ۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خبر داد؛

آمادگی برای شروع فاز دو تست انسانی واکسن کرونا «نورا»

آمادگی برای شروع فاز دو تست انسانی واکسن کرونا «نورا» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از آمادگی برای شروع فاز دوم واکسن نورا خبر داد و گفت: خوشبینانه با فرض مؤثر بودن واکسن نورا، امکانات برای تولید صنعتی این واکسن را فراهم کردیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، دکتر حسن ابوالقاسمی امروز در نشست خبری «پایان فاز یک کار آزمایی بالینی واکسن نوترکیب نورا» که در محل این دانشگاه برگزار شد گفت: اکنون فاز اول تست بالینی واکسن نوترکیب نورا با ۷۰ داوطلب به اتمام رسیده است.

به گفته وی، این واکسن در ۳ دوز روزهای (۱_۲۱_۳۵) به داوطلبان تزریق شده است، گفت: نتایج اولیه نشان داد عوارض خاصی از حاصل تزریق سه دوز وجود نداشته جز دردها و تب‌های جزئی. این واکسن همانطور که انتظار می‌رفت کم عارضه بود و به عارضه‌های تیپ ۳ و ۴ نرسیدیم.

ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: فاز اول تست انسانی در سنین ۱۸-۵۰ سال بود که نتایج آن طی دو هفته آینده به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه در حال حاضر آمادگی ورود به فاز دوم را داریم، گفت: با وزارت بهداشت صحبت‌هایی داشته‌ایم که فاز بعدی را با داوطلبان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال داشته باشیم. زیرا قرار است مدارس و دبیرستان‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه خوشبینانه تا ۳ ماه آینده همه فازهای تست بالینی را طی خواهیم کرد گفت: بر همین فرض و اینکه واکسن مؤثر است امکانات برای تولید صنعتی این واکسن را فراهم کردیم.

ابوالقاسمی در خصوص ظرفیت این خط تولید صنعتی گفت: ما امکانات را برای ۳ میلیون دوز فراهم کرده‌ایم. اما قرارداد اولیه تولید پنج میلیون دوز واکسن را برای تولید منعقد کرده‌ایم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/11543کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب