درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه دولت/ایران شناسه: ۱۱۳۳۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸ : ۰۸ بازدید: ۱۹۶دیدگاه: ۰

جهانگیری: چرا کلانتری باید استعفا دهد؟

جهانگیری: چرا کلانتری باید استعفا دهد؟ معاون اول رئیس جمهور درباره برخوردهای عیسی کلانتری بعد از فوت خبرنگاران و عدم عذرخواهی کلانتری گفت: چرا آقای کلانتری استعفا دهد؟ یک حادثه تلخ برای خبرنگاران رخ داد و کسانی در این حادثه آسیب دیدند و خبرنگارانی جان خود را از دست دادند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره واکنش‌های عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست به قربانی شدن خبرنگاران اعزامی از سوی این سازمان برای پوشش اخبار مربوط به احیای دریاچه ارومیه و عدم عذرخواهی کلانتری گفت: چرا آقای کلانتری استعفا دهد؟ یک حادثه تلخ برای خبرنگاران رخ داد و کسانی در این حادثه آسیب دیدند و خبرنگارانی جان خود را از دست دادند. این ضایعه دردناک را به خانواده آنها تسلیت می گویم و برای حادثه دیدگان آرزوی شفا عاجل دارم.

وی ادامه داد: دستگاه ها برنامه های رسانه ای  اجرا می کنند و مرتبا از خبرنگاران برای بازدید دعوت می کنند که گاهی اتفاقات ناگواری رخ می دهد و دستگاه نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، باید قبول کنند و ‌اقدام مناسب انجام دهند و به‌موقع حضور داشته باشد و امکاناتی که لازم است را در حد توان دولت است مهیا کند تا اطمینان لازم حاصل شود.

جهانگیری تاکید کرد: حتماً کسانی که مسئول بودند باید پاسخ دهند و من از طرف جامعه خبرنگاری حتماً این موضوع را پیگیری می کنم و از آقای کلانتری می‌خواهم اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی در باره علت عدم عذرخواهی کلانتری در آن حادثه گفت: هرگاه تخلفی صورت گیرد و دستگاهی قصوری را انجام دهد باید مسئولان زیربط با شهامت عذرخواهی کنند. من این دو خبرنگار را می‌شناختم و وقتی که خودم این خبر را شنیدم بسیار متاثر شدم و حتماً تذکر لازم را هم می‌دهم.

جهانگیری درباره آخرین وضعیت برجام گفت: این موضوع را باید از آقای عراقچی بپرسید چون من در جریان مذاکرات نیستم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات کارکنان وزارت نفت و اقدام دولت در این زمینه اظهار داشت: مصوبه امروز در هیات دولت به همین منظور تصویب شده است. در بودجه مصوب امسال برای کارکنان وزارت نفت محدودیت ایجاد شده بود. امروز از طرف وزیر نفت و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی پیشنهاد مفصلی ارائه و پیشنهاد آنان تصویب شد که این مصوبه ابلاغ می‌شود.

جهانگیری خاطر نشان کرد: این موضوع در حدودی دغدغه‌های کارکنان وزارت نفت و کارکنان رسمی صنعت نفت که در اثر قانون بودجه برای آنان محدودیت اعمال شده است را رفع می‌کند برای کارکنان قراردادی هم قرار شد وزارت تعاون موضوع را پیگیری کند. مصوبه امروز از همین فردا اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/1133کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب