درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ/ایران شناسه: ۱۰۷۴۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱ : ۰۶ بازدید: ۱۱۸دیدگاه: ۰

برای پذیرش در سال ۱۴۰۰؛

کنکور 1400 آغاز شد/ رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب در 4 روز

کنکور 1400 آغاز شد/ رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب در 4 روز کنکور سراسری 1400 با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب طی 4 روز از امروز با آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر داوطلب برگزار خواهد شد.

امروز چهارشنبه ۹ تیرماه اولین آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار شد. زمان آزمون اختصاصی گروه هنر ۱۶۵ دقیقه است و تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت برای داوطلبان این آزمون صادر شده است.

در مجموع تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که برای آنها تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت کنکور صادر شده است.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را به همراه کارت ملی یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق همراه داشته باشد.

تمامی داوطلبان از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه (حتی به صورت خاموش)، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و) …، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

براساس مصوبه جلسات هفدهم ۲۶ اسفند ۹۷ و بیست و چهارم ۲۲ مهر ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و برمبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ انجام می‌شود.

دفترچه‌های سوالات آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) متقاضیان در هر پنج گروه آزمایشی، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر متقاضی بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه‌ها دارای تنوع است.

 

جدول جزئیات دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) هر پنج گروه آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰

شماره دفترچه عنوان سوال تعداد سوال از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی
دفترچه شماره ۱ (۱۰۰ سوال) و (۷۵ دقیقه) زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۱ ۲۵ ۱۸ دقیقه
زبان عربی ۲۵ ۲۶ ۵۰ ۲۰ دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی* ۲۵ ۵۱ ۷۵ ۱۷ دقیقه
زبان انگلیسی* ۲۵ ۷۶ ۱۰۰ ۲۰ دقیقه

*متقاضیانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سوالات مربوط به معارف غیراسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۹ تقاضانامه ثبت نام، غیرانگلیسی است لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

 

جدول جزئیات دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (دفترچه شماره ۲) کنکور سراسری سال ۱۴۰۰

زمان برگزاری آزمون شماره دفترچه عنوان سوال تعداد سوال از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی
ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ دفترچه شماره ۲ (۱۶۰ سوال) و (۱۶۵ دقیقه) درک عمومی هنر ۳۰ ۱۰۱ ۱۳۰ ۲۵ دقیقه
درک عمومی ریاضی- فیزیک ۳۰ ۱۳۱ ۱۶۰ ۴۰ دقیقه
ترسیم فنی ۲۰ ۱۶۱ ۱۸۰ ۲۶ دقیقه
خلاقیت تصویری و تجسمی ۲۰ ۱۸۱ ۲۰۰ ۲۴ دقیقه
خلاقیت نمایشی ۲۰ ۲۰۱ ۲۲۰ ۱۳ دقیقه
خلاقیت موسیقی ۲۰ ۲۲۱ ۲۴۰ ۲۰ دقیقه
خواص مواد ۲۰ ۲۴۱ ۲۶۰ ۱۷ دقیقه

متقاضیانی که دارای دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی نظام سالی واحدی و یا دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ هستند و در صورتی که در زمان ثبت نام (براساس علامتگذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام) نسبت به پاسخگویی به سوالات مخصوص علوم و معارف اسلامی اعلام علاقمندی کرده باشند، در جلسه آزمون به آنها دفترچه عمومی (دفترچه‌های شماره ۱ ویژه متقاضیان دیپلم علوم و معارف اسلامی) تحویل می‌شود.

تبصره: متقاضیانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظرگرفته شده است. به عبارت دیگر این دسته از متقاضیان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

همچنین متقاضیان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقمندی به رشته‌های اعلام شده دارای آزمون عملی باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی منحصراً به صورت اینترنتی اقدام کنند. این گروه از متقاضیان می‌توانند همزمان با پرینت کارت تا روز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

رشته‌های دارای آزمون عملی گروه آزمایشی هنر: «نقاشی (ارتباط تصویری)، آموزش ارتباط تصویری، گرافیک، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و لباس»، «طراحی صنعتی»، «ادبیات نمایشی»، «مجسمه سازی»، «موسیقی ایرانی»، موسیقی جهانی»، «کتابت و نگارگری»، «آهنگسازی»، «بازیگری»، «طراحی صحنه»، «نمایش عروسکی» «عکاسی».

پذیرش دانشجو در این رشته‌های تحصیلی در کنکور ۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد.

متقاضیانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی می‌کنند باید مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ ریال (۱۵۰ هزار تومان) بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند.

متقاضیان در صورتی که متقاضی و علاقه مند به شرکت در آزمون عملی ۲ مجموعه از مجموعه‌های گروه آزمایشی هنر هستند باید مبلغ سه میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) به صورت اینترنتی پرداخت کنند. عدم پرداخت هزینه آزمون رشته‌های تحصیلی عملی در تاریخ تعیین شده، به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود.

آزمون عملی برای تمامی رشته‌های دارای آزمون در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌های هنر به جز رشته علوم ورزشی در اطلاعیه روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام کرده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر که در روز چهارشنبه ۹ تیرماه برگزار می‌شود، حاضر باشند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/1074کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب